IT&C

Revista Pro Diaspora, pentru basarabenii de pretutindeni

Pe muzica Getei Burlacu si a lui Ion Paladi, „à la moldave”, la Bruxelles si in alte orase europene a fost lansata zilele trecute revista „Pro Diaspora”. Dupa cum indica si denumirea ei, noua publicatie isi propune sa coaguleze fortele jurnalistice din diaspora pentru a scoate un produs mediatic de calitate pentru basarabenii de pretutindeni. Revista are un an la dispozitie pentru a-si demonstra viabilitatea si utilitatea pe piata informationala.

Coperta revistei este ilustrata cu imagini din capitale europene, in special, din Paris. Restul paginilor reflecta mediul in care isi duc viata migrantii moldoveni – muncind pe santierele din Belgia, distrandu-se la restaurantul „Casa Moldova” din Venetia, discutand despre politica moldoveneasca sau despre dreptul la munca in Marea Britanie. Toate acestea sunt completate cu profilul unor oameni de suflet, dar si de publicitate. Un titlu emotionant este „Voinescu. Satul orfanilor”. E un material despre barbatii moldoveni ramasi acasa, in timp ce sotiile lor sunt nevoite sa lucreze in casele straine din Italia si alte tari. Revista va aborda si subiecte ce tin de remitente, de comunitatile migrantilor, de drepturile acestora si de promovarea egalitatii femeilor. Mentionam ca, pe langa stabilirea unei retele de jurnalisti migranti, revista isi propune sa angajeze diaspora de pretutindeni intr-un proces de „repatriere pentru dezvoltare, prin infiintarea unor initiative economice durabile”.

Donatorii proiectului „Initiativa media a diasporei” (Migrants DIME) sunt JMDI si Uniunea Europeana, iar realizatorii acestuia – doua organizatii: Comunison Marea Britanie (ACUM) si Asociatia Presei Independente (API).
JMDI este implementat de Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), Oficiul din Bruxelles, in parteneriat cu Comisia Europeana, cu implicarea directa a agentiilor ONU – ICNUR, UNFPA, ILO si OIM.

Noua publicatie, a carui redactor-sef este Dumitru Lazur, a pornit la drum cu un buget de aproape 193 de mii de euro si va fi finantata de programul „Migration for Development”. Suma respectiva a fost acordata pentru o perioada de un an si include perioada 1 octombrie 2009 – 30 septembrie 2010. Revista va avea un tiraj de 10.000 de exemplare si este adresata cititorilor cu varsta intre 20 si 40 de ani, din diaspora, dar si celor care s-au intors acasa. 80% din numerele ei vor fi distribuite in statele UE, precum Portugalia, Spania, Franta, Regatul Unit al Marii Britanii, Italia, Belgia etc., restul urmand sa fie difuzate in R. Moldova. „Pro Diaspora” va putea fi abonata, iar doritorii o vor putea gasi si in vanzare. In curand, va fi activata pagina web a revistei: www.pro-diaspora.md.

Ludmila Zahu-Rizu
http://cbb2009.wordpress.com

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *