CSI / Rusia

Rudele victimelor contra lui Putin. Avocatul cazului Lockerbie, va merge la CEDO cu dosarul MH17

Într-un interviu exclusiv pentru UNIAN fondatorul Bellingcat dezvăluie câteva detalii suplimentare.

Raportul, care conţine numele şi fotografiile militarilor ruşi implicaţi în doborârea MH17, a fost oferit parchetului din Olanda acum două săptămâni. La începutul anului trecut, membrii Bellingcat au reuşit să stabilească faptul că în prăbuşirea MH17 a fost implicat Brigada 53 de apărare anti-aeriană din Kursk. Aţi terminat anchetă cu privire la tragedia zborului MH-17?

Ne-a luat un an să-i studiem pe membrii Brigăzii 53 (din Kursk, Rusia), să verificăm toată media socială care a fost asociată cu acest caz. Greu de spus ce mai poate fi studiat… Am epuizat acest subiect. Este posibil să apară alte informaţii, şi le vom lua în considerare.

Aveţi de gând să publicaţi raportul oferit procurorilor olandezi?

Ne-am propus să publicăm o versiune a raportului pe 25 ianuarie. Va conţine cea mai mare parte din informaţii, dar fără numele persoanelor suspectate. Acesta este un raport cu 123 de pagini şi o mulţime de informaţii relevante.

Avem, de asemenea, oameni care lucrează pentru publicaţii în limba rusă. Căutăm acum finanţare pentru versiunea rusă a site-ului, deoarece există un interes considerabil din partea organizaţiilor şi persoanelor fizice din Rusia. Vorbim despre o finanţare de 50-60 mii de lire sterline pe care să le plătim pentru traducerea materialelor. Avem voluntari, dar e mai bine să ai un angajat pe baza permanentă.

Cât conţinut foto şi video aţi examinat?

Am studiat sute, dacă nu mii de fotografii şi profile relevante. Am găsit numele militarilor din brigada 53, a prietenilor lor, famililor.

Şi de unde ştiţi că nu este un fals, sunt informaţii într-adevăr de încredere? Credeţi că o echipa internaţională de anchetă ar putea avea încredere în aceste informaţii?

Mulţi oameni cred că imaginile de pe internet sunt doar imagine, şi nu cred că aceste fotografii pot fi asociate cu informaţiile… Ceea ce facem noi este să construi o reţea de informaţii în jurul imaginilor specifice. Este o parte importantă a procesului.

Aveţi o lista cu douăzeci de nume. Este posibil să se identifice printre ei cel care într-adevăr a apăsat butonul sau a dat comandă?

Am afirmat că există douăzeci de persoane (responsabili de catastrofă MH-17 ). Dar cei douăzeci intră în structura de comandă – comandanţi de brigada, de batalion. Dar mai sunt oameni care au făcut parte din convoiul care a plecta în Ucraina. Am urmărit deplasarea convoiiului din Brigada 53 pe 24-25 iunie. Este un număr mare de soldaţi, vehicule, unităţi de transport. Aceşti oameni au călătorit împreună până în Ucraina. Vorbim despre o sută de persoane. Toţi ei sunt parte dintr-o singură unitate militară. Ei au fost martori şi autori.

Şi chiar dacă cineva din cei 20 nu a făcut parte din lista responsabililor, ei sunt martori a ceea ce s-a întâmplat, ei au comunicta unul cu altul şi, prin urmare este posibil să se determine cine din ei a traversat frontieră şi cine nu.

Credeţi că Rusia va permite că vinovaţii să fie aduşi în faţă justiţiei?

Mă îndoiesc că vor fi interogaţi, dar chiar dacă vor fi – ei vor fi clar instruiţi ce să spună şi ce nu. Este greu de imaginat un scenariu în care ei vor depune mărturie în instanţa.

Acum avocatul Jerry Skinner, cel care a reprezentat victimele catastrofei de la Lockerbie, în care Libanul şi-a revendicat responsabilitatea (zborul companiei aeriene Pan Am s-a prăbuşit pe 21 decembrie 1988 din cauza unei bombe aflate la bord, care a ucis 243 de pasageri şi 16 membri ai echipajului) merge la Curtea Europeană a Drepturilor Omului cu dosarul împotriva Rusiei şi a lui Putin personal cu privire la ceea ce s-a întâmplat cu MH-17 şi împotriva intervenţiei ruse în Ucraina. Trebuie să vorbim deschis despre responsabilitatea Rusiei în cazul prăbuşirii MH17 şi despre minciunile constante debitate de Moscova despre MH-17.

Există dovezi ale implicării militarilor de rang înalt în ceea ce s-a întâmplat?

Putem presupune doar că soldaţii care au trecut frontieră şi au doborât MH-17 au făcut-o pentru că au primit ordine. Şi acest ordin trebuie să treacă printr-o ierarhie de comandă. De unde a venit ordinul? Cu siguranţă de de foarte sus. Există oameni de diferite grade militare care ştiau ce se întâmplă …

Vorbind despre crimă, ce credeţi că s-a întâmplat?

Cred că ţinteau o aeronava ucraineană militară de transport, şi şi-au dat seama că, de fapt, a fost MH-17. Avionul a fost doborât din greşeală. Înainte de această a fost doborât un alt avion de transport al Ucrainei şi ei încercau să repete fapt „eroică”.

Ce părere au procurorii din Olanda despre raportul dvs.?

Comunicăm permanent cu anchetatorii olandezi, au venit de două ori în Marea Britanie să vorbească cu mine, arată interes pentru muncă noastră. Dar ei nu vorbesc foarte mult, ei spun doar „mulţumesc”, fără se ne anunţe detalii din anchetă.

sursa: paginaderusia.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *