Astăzi 25 Februarie 2018, Duminică - Ultima actualizare la ora 13:37

Hânceşti
Tiraspol
Chişinău 40 Hânceşti 39 Tiraspol 39

Sănătate 19 Mai 2017, ora 12:42

S-a descoperit cauza bolii numită distonie

Distonia sau „boala corpului care nu te mai ascultă“ este o tulburare neurologică de mișcare. Aceasta afectează mușchii gâtului, laringelui, ochilor, mâinii, spatelui și nu numai.

În America și Europa există mulți oameni care suferă de distonie. În țara noastră nu se știe numărul exact de cazuri cu această problemă neurologică, estimându-se că ar fi în jur de 3.000 de bolnavi cu distonie.

Aceasta poate duce la contractarea puternică și involuntară a unui mușchi, a unei clase de mușchi sau poate afecta tot corpul. În cazuri grave, când bolnavul nu mai poate merge normal se poate efectua o operație la nivelul creierului, numită DBS în engleză, iar la noi se traduce prin stimulare cerebrală profundă.

DBS, toxină botulinică
Când boala atacă un singur mușchi se tratează cu injecții cu toxină botulinică, însă acest procedeu trebuie repetat o dată la 3-4 luni, deoarece trece efectul ei. Boala rară, pentru că așa este considerată de medici, nu are leac ci poate doar să fie ținută în frâu. Medicația, injecțiile și operația DBS ameliorează în multe cazuri simptomele.

Până acum se știa că distonia poate apărea în urma unei răni grave la nivelul capului, unui accident sau poate fi moștenită de la unul dintre părinți. În unele cazuri boala se dezvoltă progresiv din copilărie când bolnavul prezintă unele contracții involuntare ale mușchilor ce se repetă și duc la posturi dureroase.

Mutație genetică
Mai nou, oamenii de știință de la Universitatea din Liverpool au descoperit ce cauzează apariția acestei tulburări neurologice. Este vorba despre o mutație genetică la nivelul creierului.

Cercetătorii de la Institutele de Medicină Translațională și Biologie Integrativă ale Universității din orașul Liverpool, conduși de dr. Nordine Helassa, au descoperit mutații în codul genetic al unei proteine numită hippocalcin și consideră că ea ar sta la bazele declanșării distoniei, anunță cei de la news-medical.net

Hippocalcinul face parte din familia proteinelor care transmit semnale sistemului nervos. În urma unei cercetări minuțioase asupra acestei substanțe s-a ajuns la concluzia că mutațiile nu afectează expresia sau structura acestei proteine însă cauzează mici probleme legate de felul cum controlează transmiterea semnalelor la nivelul neuronilor. Aceste informații au fost mai apoi prezentate în revista Human Molecular Genetics.

De asemenea, s-a mai aflat că proteina numită hippocalcin poate interacționa cu anumite tipuri de canale ale calciului care sunt foarte importante pentru inițierea unei activități neuronale. Suprasolicitarea acestora a dat naștere unor semnale anormale în creier, explică Dr. Nordine Helassa.

Profesorul Burgoyne care a efectuat un studiu legat de hippocalcin speră ca aceste noutăți să contribuie la elaborarea unui plan de tratament inovator pentru tratarea distoniei. Pentru acest lucru, explică profesorul, ar fi nevoie de un medicament care practic să inhibe principalele canale de calciu reglate de hippocalcin și astfel să reducă impactul acestora asupra bolii.

clicksanatatea.ro

Actualitate 24 Februarie 2018, ora: 15:08

Obiectele mărunte ingerate de copii le pun viața într-un adevărat pericol

Obiectele mărunte ingerate de copii le pun viața într-un adevărat pericol Din editia print

Baterii, agrafe, piuneze, monede, piese de la jucării – aceste și alte obiecte mărunte pot deveni un adevărat pericol când sunt lăsate pe mâna unui copil de vârstă mică, care nu este supravegheat de un adult.

( ) Citeşte tot articolul

Editorial 21 Februarie 2018, de Moni Stănilă

Chișinău – o cauză pierdută

Ori de câte ori călătoresc undeva nu mă pot abține să nu compar situația altora cu cea de la noi. Mai ales acum că am călătorit în Ucraina, la Odesa.

Editorial 20 Februarie 2018, de Moni Stănilă

Inițiere în dialog

Îmi amintesc deseori de profesorul meu de Noul Testament din primii ani de facultate. El ne cerea insistent să nu intrăm în polemici. Nici într-un caz cu cei care vor să ne demonstreze că ei au dreptate.

Editorial 20 Februarie 2018, de Constantin Tănase

De ce Roșca atacă intelectualitatea

Scrisoare către învățătorii și profesorii din școli, licee, colegii și universități

Editorial 20 Februarie 2018, de Dan Nicu

Comratul „la datorie” din nou împotriva unioniştilor

Găgăuzii ar trebui informați despre beneficiile unirii în limba lor și în cea rusă.

Editorial 19 Februarie 2018, de Moni Stănilă

Postul Mare

Începe din nou Postul Mare. O perioadă de bucurii duhovnicești, de timp pentru suflet, de slujbe minunate, de pocăință încununată de înviere.

Actualitate 22 Decembrie 2017, de Marin Basarab

Domnule Jereghi, ne așteptam să turnați filme, nu să vă turnați colegii

„Noi îl mustrăm întotdeauna pe tovarășul Stalin, și da, cu siguranță o merită. Însă eu vreau să întreb – cine a scris 4 milioane de denunțuri?” (Serghei Dovlatov)

Editorial 18 Decembrie 2017, de Octavian Țâcu

Dosarul Centenarului (V): Sfatul Țării în polemica dintre Ioan Pelivan și Pavel Miliukov

Spuneam în articolul precedent dedicat problemei legitimității Sfatului Țării la Conferința de Pace de la Paris (1919), că unul din cei mai importanți și înflăcărați apărători ai intereselor Basarabiei a fost Ion Pelivan.

Cele mai citite articole Timpul.md