Actualitate

Șase falsuri prin care Rusia manipulează opinia publică referitor la agresiunea militară din Ucraina – similitudini cu Republica Moldova

 Oleksandra explică, într-un video interviu pentru Reporter Global și G4Media, care sunt principalele narațiuni construite și răspândite de Moscova, cine sunt oligarhii ucraineni care fac jocul Kremlinului în mass-media ucraineană, dar și în ce context este exploatat de către ruși numele României pentru a influența percepția opiniei publice ucrainene.

VIDEO #1. Șase la număr sunt marile falsuri pe care Rusia mizează în bătălia informațională:

1. războiul civil (o idee prin care Moscova practic transmite mesajul că nu are nimic de-a face cu războiul din Donbas, în ciuda evidențelor privind intervențiile militare pe care le susține acolo)
2. Ucraina ca stat eșuat
3. Ucraina ca stat rusofob
4. Ucraina, un stat condus de fasciști și radicali
5. Rusia care ajută regiunea Donbas, în timp ce Ucraina o distruge
6. Ucraina ca marionetă a Vestului

Oleksandra Tsekhanovska explică totodată și modul în care o parte din aceste narațiuni se întrepătrund.

VIDEO #2. Al doilea material pune în lumină tendința unei părți a mass-media ucrainene de a sprijini, conștient sau involuntar, propaganda rusă.
Una din problemele puse în lumină de experta consultată de Reporter Global și G4Media ține de structura acționariatului unor companii care dețin posturi de televiziune.

Televiziunea, spune Oleksandra Tsechanovska, joacă un rol major în consumul de mass-media, prin urmare mizele rămând ridicate.

Experta dă ca exemplu cazul oligarhului Viktor Medvedchuk, oligarhul ucrainean bine conectat la cercul de oameni din jurul lui Vladimir Putin și aflat în relații chiar cu liderul de la Kremlin, care controlează mai multe posturi TV.

 

Acestea din urmă, spune experta de la Kiev, răspândesc nestingherite dezinformările proiectate de aparatul rus de propagandă.

VIDEO #3. În principal sunt două lucruri de spus referitor la modul în care numele României este exploatat de propaganda rusă în Ucraina:

1. Contextul în care se vorbește despre România este unul negativ (în condițiile în care doar două sunt puse într-o lumină pozitivă – Elveția și Belarus.

2. România este prezentată ca parte a Uniunii Europene, deci marcată de toate „bolile” pe care propaganda rusă le asociază acesteui spațiu, cea mai celebră făcând trimitere la declinul culturii și valorilor tradiționale

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *