Auto

Semne de război? Franţa se opune noilor ţinte europene pentru eliminarea maşinilor poluante, iar VW dezbină industria auto

Franţa se opune planurilor UE de a elimina practic vânzările de maşini cu motoare cu ardere internă până în 2035, susţinând o ţintă mai „generoasă“ şi o perioadă mai lungă de acceptare a modelelor hibride plug-in, scrie Bloomberg.

Guvernul francez susţine o ţintă de reducere a emisiilor generate de maşini cu 55% până în 2030 şi vrea ca modelele hibride să rămână pe piaţă o perioadă mai lungă, potrivit unui oficial guvernamental. Comisia Europeană vrea să ceară ca emisiile să scadă cu 65% din 2030 şi să atingă zero din 2035.

Franţa va analiza de asemenea noi măsuri de a susţine industria auto în a adopta noi tehnologii.

Poziţia francezilor ar putea semnala începutul unei bătălii în cadrul UE cu privire la noile ţinte de climat şi modul cum acestea vor afecta industria auto. Eliminarea motoarelor cu ardere internă ar putea duce la pierderea a aproximativ 100.000 de locuri de muncă din industria auto franceză până în 2035 şi închiderea de unităţi de producţie, potrivit unei prezentări PFA. Industria are în prezent aproximativ 190.000 de angajaţi în mod direct.

Germania în schimb şi-a majorat recent estimarea privitoare la numărul de maşini electrice şi hibride care vor circula pe străzile sale în 2030 cu cel puţin 40% graţie unei creşteri re­cente a vânzărilor de maşini electrice.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto din regiune, vrea ca peste 70% din vânzările mărcii VW să fie EV din 2030. Potrivit unuia dintre senior executivii companiei, noile reglementări UE vor face probabil maşinile pe benzină mai puţin profitabile decât modelele electrice, scrie Financial Times.

Aceasta este una dintre cele mai clare estimări lansate până acum de o industrie care, cu unele excepţii, încă face mult mai mulţi bani din vânzarea de maşini tradiţionale.

Poziţia VW pune pe jar întreaga industrie, în condiţiile în care multe companii încearcă să obţină un viitor pentru motorul cu ardere internă, notează Politico.

Diferenţa de abordare scoate la iveală dificultăţile întâmpinate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile în prezentarea unui front comun înaintea publicării ţintelor UE.

Deşi VW a arătat clar că vede un viitor mai lung pentru motoarele tradiţionale în afara Europei, pe plan intern compania se pregăteşte să renunţe la o astfel de tehnologie până în 2035.

Recent, VW, implicat în uriaşul scandal Dieselgate, în cadrul căruia constructorul a admis că a folosit software ilegal pentru a manipula rezultatele testelor de emisii, a primit, împreună cu BMW, o amendă totală de 875 milioane de euro din partea Comisiei Europene pentru încălcarea regulilor antitrust europene prin încheierea unei înţelegeri de a evita utilizarea de tehnologii de reducere a emisiilor.

Daimler, parte din cartel, a scăpat de oamendă de 727 mil. euro după ce a dezvăluit existenţa grupului.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *