Astăzi 21 Septembrie 2018, Vineri - Ultima actualizare la ora 09:47
Abonamente

Media 14 Decembrie 2013, ora 19:44    Din editia print

Statistici reale (XVIII) Ce se întâmplă în Rusia? În forţele armate aeriene ale FR se află în dotare 1800 de avioane de luptă de producţie sovietică. 1200 dintre acestea nu pot să zboare

Marime Font

 
 
 

Agenţia rusă „RiF” specializată în probleme de imigraţie a publicat un studiu amplu privind situaţia reală care există în Federaţia Rusă. 

Deşi mulţi oameni continuă să admire puterea acestei ţări, iar televiziunile oficiale de la Moscova prezintă succesele guvernării de la Kremlin, datele statistice arată o altă imagine, mai puţin cunoscută, a Rusiei.

Avioanele de luptă sunt învechite


Ultima realizare a tehnologiilor avansate ruseşti, avionul de luptă SU-35, nu este decât o versiune modernizată a modelului SU-27, care are deja 20 de ani. A compara acest „succes” al industriei ruseşti cu avionul de luptă american F-22 Raptor este, cel puţin, incorect. Preşedintele corporaţiei „Irkut” a declarat că „aprecierea înaltă a calităţilor avionului SU-30 MKI de către preşedintele Indiei înseamnă foarte mult pentru companie”. Notăm că preşedintele Indiei este Pratibha Patil, o femeie de 75 de ani.

Rusia nu a reuşit să vândă Indiei 126 de avioane MiG-35 (o versiune modificată a avionului MiG-29 din 1977), pierzând un contract de 10 miliarde de dolari. În 2009, compania MiG a avut pierderi de 240 de milioane de dolari. În prima jumătate a lui 2010, această cifră a crescut la 1,3 miliarde de dolari. Până şi Algeria a refuzat să mai cumpere MiG-29.

Rusia nu a reuşit să construiască 38 de avioane de transport IL-76 şi IL-78 comandate de China. Ministerul Apărării al FR a irosit peste 150 milioane dolari pentru proiectarea şi testarea aparatelor de zbor fără pilot. Până la urmă, Rusia va cumpăra avioane fără pilot din Israel pentru suma de 400 milioane de dolari. În forţele armate aeriene ale FR se află în dotare 1800 de avioane de luptă de producţie sovietică. 1200 dintre acestea nu pot să zboare şi au nevoie de reparaţie.



O bună parte din piloţii ruşi nu au experienţa necesară de zbor: anual, ei se află în aer 50 de ore (8,5 minute pe zi), în loc de minimumul de 120 de ore (20 minute pe zi). Sergentul major Valeri Troianov, pilotul avionului SU-27, care, în septembrie 2005, s-a prăbuşit în Lituania, acumula anual doar 14 ore de zbor. Spre comparaţie, piloţii forţelor aeriene din SUA şi India efectuează zboruri de 200 de ore în fiecare an, iar în Israel - 300 de ore.

În curând în aviaţia militară rusă nu vor mai exista piloţi-lunetişti, vor dispărea aviatorii de clasa I. În zece ani, în forţele armate aeriene vor rămâne doar piloţi de clasa a III-a, cu vârsta de 37-40 de ani.

Proiectul de reformare a forţelor aeriene presupune reducerea personalului cu 30% şi micşorarea numărului de aeroporturi militare de la 245 la 27 de unităţi. În 2009, la Şcoala Militară Superioară de Aviaţie din Celeabinsk au fost admişi doar 29 de tineri.

În 2010, unui student dintr-o şcoală de aviaţie îi reveneau zilnic doar 50 de ruble (1,5 dolari) din bugetul de stat, în condiţiile în care unui câine de serviciu al Ministerului de Interne îi erau repartizate zilnic 130 de ruble (circa 4 dolari).

(Va urma)

Traducere I.M.

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi



Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 13 Septembrie 2018, de Dan Nicu

O tragedie uitată – Cehoslovacia anului 1968

În a doua jumătate a lunii august, Europa a marcat 50 de ani de la invadarea Cehoslovaciei de către trupele URSS şi ale altor state din blocul sovietic.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 11 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

Zece ani de la războiul ruso-georgian. Cauze și efecte

În această săptămână, s-au împlinit zece ani de la războiul ruso-georgian, care a condus la apariția a două noi conflicte înghețate în Regiunea Extinsă a Mării Negre: Abhazia și Osetia de Sud, recunoscute ca state independente, cu precădere, de către Federația Rusă. 

() Citeşte tot articolul

 

 


Cele mai citite articole Timpul.md