Tendințe

Ţinutele exclusive

Doar cele din cadrul Sindicatului de haute couture, format în urma unei selecţii făcute de o comisie specială din cadrul Ministerului Industriei francez. Printre multele reguli, orice membru al sindicatului trebuie să aibă un atelier la Paris, unde sunt angajate cu normă întreagă cel puţin 15 persoane, iar la fiecare început de sezon să prezinte în capitala franceză o colecţie care să cuprindă cel puţin 35 de ţinute.

 

Discuţiile despre Săptămâna Modei Haute Couture din acest sezon au continuat în presă şi după finisarea acesteia. În rolul principal – creatorul Jean-Paul Gaultier, a cărui colecţie a fost inspirată din stilul regretatei Amy Winehouse: ţinute care urmăresc linia corpului, cocuri înalte şi ochi puşi în evidenţă de eyeliner. Dacă designerul şi-a caracterizat colecţia drept una veselă, tatăl cântăreţei a fost destul de supărat, comentând: „E de prost gust”.

 

Acest „scandal” a cam pus în umbră revenirea în lumea haute couture a Donatellei Versace, după opt ani de absenţă. Rochiile create sub brandul Atelier Versace au fost extraordinar construite pe formele modelelor şi au fost prezentate la timp pentru premiile Oscar din acest an.
Colecţia semnată de binecunoscutul designer libanez Elie Saab mi-a adus aminte de „Crăiasa Zăpezii” lui Hans Christian Andersen. Dacă ar fi purtat rochiile dulci, cu sclipiri de gheaţă ale lui Saab, crăiasa nu ar mai fi fost atât de egoistă şi rea. Punctul culminant al prezentării a fost rochia de mireasă, cu o fustă şi o trenă amplă, suflată cu nuanţe de roz pal.

 

„Doar femeilor care nu ştiu cum să se îmbrace le este frică de culori”, spunea Marcel Proust. Alexis Mabille a zis să facă o miniterapie şi a gândit cea mai colorată şi vibrantă colecţie din acest sezon. Fiecare ţinută a fost monocromă, de la o nuanţă deschisă a roşului până la un albastru-şters, iar faţa modelelor a fost pictată în acelaşi ton ca şi trandafirul enorm purtat pe cap.

 

Dacă unii designeri au optat pentru cât mai multă culoare, Karl Lagerfeld de la Chanel a decis să facă o colecţie aeriană, albastră, inspirată din anii ’50. Aerian a fost şi decorul prezentării – o replică a interiorului unui avion. Aceeaşi perioadă a anilor ’50 l-a inspirat şi pe Giambattista Valli, care a combinat mătăsurile rigide, din care a creat lalele sau funde enorme, cu broderii aplicate de-a lungul întregii ţinute. Iar rochiile Dior mi-au readus aminte de perioada victoriană, când talia era scoasă în evidenţă de amploarea fustei.

 

În 2011, vânzările ţinutelor exclusive au crescut semnificativ comparativ cu 2010. Văzând colecţiile pentru acest sezon, pot spune că haute couture-ul a revenit pe val.

 

Sursa: Timpul Suplimentul Femeia

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *