Economie

Turismul de afaceri, businessul în ascensiune

"Turismul de business în Republica Moldova este în ascensiune. Este vorba de călătoriile oficiale, vizitele angajaţilor sau ale altor persoane în interes comercial, participări la expoziţii şi târguri, conferinţe, convenţii şi călătorii stimulatoare. Această formă intersectează și turismul vitivinicol, rural, cultural, de excursii, religios, gastronomic, nostalgic, ecologic, automobilistic, de week-end, urban, de tranzit. Republica Moldova dispune de potenţial pentru a practica această formă de turism", a mai spus Chivriga.

Potențialul turistic poate fi valorificat, dar și dezvoltat în urma sinergiei businessului, administrației publice locale, administrației publice centrale și organizațiile neguvernamentale. Pe de altă parte, este evidentă necesitatea îmbinării mai multor calități, care dau o alură deosebită acestui sector economic, creativitatea, originalitatea, și individualitatea. Pe termen mediu și lung, dezvoltarea turismului de afaceri în Republica Moldova va fi determinată de agenda reformelor economice, atragerea investițiilor și investitorilor, dar și de transferul de experiență, expertiză și tehnologii către Moldova.

În perioada 27-28 martie 2017, în Cracovia, Polonia a avut loc a treia ediție a Congresului Guvernărilor Locale (European Congress of Local Governments). În cadrul evenimentului la panelul tematic „Business Tourism – A Development Opportunity for Cities and Regions" au vorbit, directorul de programe IDIS Viitorul, Viorel Chivriga, Ion Leucă, președintele raionului Glodeni, Martine Grivot, primarul adjunct pentru relații externe, Orléans, Franța, Mirela Koci – Executive Director, AULEDA Local Economic Development Agency, Albania, Oleg Matukevich, președintele, Fundației pentru informații și tehnologii destinată întreprinderilor mici și mijlocii, Rusia.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *