Actualitate

Un asteroid masiv a fost descoperit în jurul Soarelui

„În urmă cu 30 de ani, oamenii de ştiinţă au început reperarea metodică a asteroizilor, la început au reuşit să identifice obiectele cosmice mari, cee ce înseamnă că cele mai multe de acest tip au fost deja găsite. În această situaţie, descoperirea unor noi obiecte cosmice mari este o raritate”, explică Quanzhi Ye, postdorctorand la Caltech şi cel care a descoperit acest asteroid.

Noul asteroid, numit LF6, face parte din grupul Atira, acei asteroizi ale căror orbite sunt definite în interiorul orbitei Pământului în jurul Soarelui. Acest grup de asteroizi este destul de restrâns, numărând în jur de 20 de obiecte cosmice.

„LF6 este neobişnuit, atât în ceea ce-i priveşte orbita, dar şi mărimea. Orbita unică pe care o descrie explică de ce a reuşit să scape de privirile noastre timp de decenii”, a mai explicat Ye.

Un alt corp cosmic din categoria Atira a fost descoperit în 2019 de către Zwicky Transient Facility (ZTF) din cadrul Caltech: AQ3, acesta orbitând Soarele în 165 de zile. „Ambele obiecte din grupul Atira care au fost găsite de ZTF îşi au orbitele în afara planului sistemului nostru solar”, explică Tom Prince, profesor al Caltech şi cercetător al Laboratorului de Propulsie prin Jet (JPL) al NASA.

Orbita eliptică a LF6 o depăşeşte pe cea a planetei Venus în anumite puncte, în timp ce în altele ajunge să fie mai aproape de Soare decât Mercur.