Astăzi 22 Septembrie 2018, Sâmbătă - Ultima actualizare la ora 09:46

Actualitate 15 Aprilie 2018, ora 10:19

VIDEO. Agenția Spațială NASA a realizat un tur în infraroşu la Polul Nord al planetei Jupiter

Agenția Spațială Nord-Americană(NASA) a difuzat o ilustrație grafică a Polului Nord de pe gigantul Jupiter. Cercetători au realizat un tur în infraroşu la Polul Nord al planetei, bazat pe imaginile trimise de sonda spaţială Juno.

Juno, sonda spaţială a agenţiei spaţiale, a trimis acasă descoperiri uimitoare ale gigantului de gaze din sistemul solar. De când a intrat în orbita lui Jupiter, pe 5 iulie 2016, Juno se ocupă de descifrarea misterelor planetei, oferind imagini atât în ​​lumină vizibilă, cât şi în lumină infraroşie. Acestea au permis oamenilor de ştiinţă să măsoare dimensiunea şi temperatura spiralelor violente, cu dimenisiuni uriaşe.

Cicloanele masive care se învârt în apropierea polului nordic al planetei Jupiter, strălucesc ca o lavă într-un film 3D de tip capturat de nava spaţială.

Echipa de ştiinţă Juno a pus laolaltă filmul de 80 de secunde utilizând imagini în infraroşu culese de instrumentul JIRAM(Jovian Infrared Auroral Mapper), în timpul unei orbite a sondei spaţiale de la începutul anului 2017.

Juno trebuie să realizeze observaţiile sale de pe o orbită polară foarte eliptică, cu o perioadă de 14 de zile. Sonda trece la foarte mică altitudine deasupra polului planetei pentru a evita în mare măsură centura de radiaţii intense care pot provoca daune instrumentelor, deşi sonda spaţială este puternic blindată. Misiunea ar trebui să dureze cel puţin un an timp în care Juno va survola de 36 de ori planeta.

Misiunea în valoare de 1,1 miliarde de dolari a fost lansată în august 2011, iar Juno a sosit pe orbita lui Jupiter pe 4 iulie 2016. Sonda cu energie solară studiază structura gigantului, compoziţia şi câmpurile magnetice şi gravitaţionale. Observaţiile sale ar trebui să ajute oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine modul în care a format şi evoluat planeta.

Sursa: Capital.ro

Istorie 21 Septembrie 2018, ora: 17:00

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut” Din editia print

Un reportaj al ziarului „Ardealul (Transilvania)” despre prima ședință a parlamentului Basarabiei, care în 1918 a votat Unirea cu România Continuăm publicarea materialului „Dare de seamă asupra primei ședințe a Sfatului Țării din 21 noiembrie 1917”,...

Actualitate 21 Septembrie 2018, ora: 11:51 de Doina Stimpovschii

Dodon riscă o nouă suspendare din funcție după ultimele remanieri în Guvern

Dodon riscă o nouă suspendare din funcție după ultimele remanieri în Guvern Din editia print

Prin schimbarea a doi miniştri, guvernarea face o mișcare de PR înainte de alegeri, consideră analiştii politici

Actualitate 21 Septembrie 2018, ora: 11:28

OMUL SĂPTĂMÂNII: George Simion, ACTIVIST CIVIC, ZIARIST

OMUL SĂPTĂMÂNII: George Simion,  ACTIVIST CIVIC, ZIARIST Din editia print

Liderul unioniștilor, George Simion, s-a născut pe 21 septembrie 1986, la Focșani. În 2005, a absolvit Colegiul Național „Gheorghe Lazăr‟ din București.

Editorial 21 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Unioniștii, alegerile și opoziția

Campania electorală pentru următoarele alegeri parlamentare în R. Moldova a început deja. Toate partidele își pregătesc armele pentru această luptă.

Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

Opinii & Editoriale 13 Septembrie 2018, de Dan Nicu

O tragedie uitată – Cehoslovacia anului 1968

În a doua jumătate a lunii august, Europa a marcat 50 de ani de la invadarea Cehoslovaciei de către trupele URSS şi ale altor state din blocul sovietic.

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

Cele mai citite articole Timpul.md