Astăzi 17 Iulie 2018, Marţi - Ultima actualizare la 16 Iulie 2018

Actualitate 15 Aprilie 2018, ora 10:19

VIDEO. Agenția Spațială NASA a realizat un tur în infraroşu la Polul Nord al planetei Jupiter

a

Agenția Spațială Nord-Americană(NASA) a difuzat o ilustrație grafică a Polului Nord de pe gigantul Jupiter. Cercetători au realizat un tur în infraroşu la Polul Nord al planetei, bazat pe imaginile trimise de sonda spaţială Juno.

Juno, sonda spaţială a agenţiei spaţiale, a trimis acasă descoperiri uimitoare ale gigantului de gaze din sistemul solar. De când a intrat în orbita lui Jupiter, pe 5 iulie 2016, Juno se ocupă de descifrarea misterelor planetei, oferind imagini atât în ​​lumină vizibilă, cât şi în lumină infraroşie. Acestea au permis oamenilor de ştiinţă să măsoare dimensiunea şi temperatura spiralelor violente, cu dimenisiuni uriaşe.

Cicloanele masive care se învârt în apropierea polului nordic al planetei Jupiter, strălucesc ca o lavă într-un film 3D de tip capturat de nava spaţială.

Echipa de ştiinţă Juno a pus laolaltă filmul de 80 de secunde utilizând imagini în infraroşu culese de instrumentul JIRAM(Jovian Infrared Auroral Mapper), în timpul unei orbite a sondei spaţiale de la începutul anului 2017.

Juno trebuie să realizeze observaţiile sale de pe o orbită polară foarte eliptică, cu o perioadă de 14 de zile. Sonda trece la foarte mică altitudine deasupra polului planetei pentru a evita în mare măsură centura de radiaţii intense care pot provoca daune instrumentelor, deşi sonda spaţială este puternic blindată. Misiunea ar trebui să dureze cel puţin un an timp în care Juno va survola de 36 de ori planeta.

Misiunea în valoare de 1,1 miliarde de dolari a fost lansată în august 2011, iar Juno a sosit pe orbita lui Jupiter pe 4 iulie 2016. Sonda cu energie solară studiază structura gigantului, compoziţia şi câmpurile magnetice şi gravitaţionale. Observaţiile sale ar trebui să ajute oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine modul în care a format şi evoluat planeta.

Sursa: Capital.ro

Opinii & Editoriale 16 Iulie 2018, de Moni Stănilă

Din nou – poezie

Poezia, din regina artelor, ajunge de multe ori în edituri să fie o Cenușăreasă. În Republica Moldova cu atât mai mult. Majoritatea poeților fie publică în România, fie – cei mai mulți – își plătesc cărțile.

Opinii & Editoriale 16 Iulie 2018, de Moni Stănilă

Familia creștină – între neînțelegere și bășcălie

Ca de obicei internetul (și mândria) a(u) rupt în două prietenii, colegii de serviciu, oamenii din aceleași sfere de activitate.

Opinii & Editoriale 12 Iulie 2018, de Moni Stănilă

Câte surprize încap în Campionatul Mondial de Fotbal?

Capul de afiș al optimilor a fost cu siguranță rezultatul obținut de Rusia împotriva Spaniei. Evident un rezultat neașteptat.

Opinii & Editoriale 10 Iulie 2018, de Dan Nicu

Statul interimar

Un sistem de justiţie pasibil de multe „calităţi”, însă nu de corectitudine, a anulat nişte alegeri locale perfect valide din nişte motive supte din deget, oferind un exemplu de ignorare şi sfidare a voinţei suverane a cetăţenilor.

Atitudini 9 Iulie 2018, de Moni Stănilă

Moldova – proiect imposibil

Regretatul jurnalist Andrei Gheorghe ne-a dat – mie și soțului – o importantă lecție care să ne ajute în scris. Atât ca jurnaliști, cât și ca scriitori. Azi o voi da mai departe, tocmai din cauză că o voi încălca parțial.

Editorial 4 Iulie 2018, de Moni Stănilă

Dreptatea divină

Situația din țara noastră, dar și din celelalte – oriunde ne uităm, fie chiar și peste Prut – pare mai dezastruoasă ca niciodată.

Editorial 3 Iulie 2018, de Moni Stănilă

Cu avionul la cumpărături

E interesant cât de mult suntem preocupați de teorii. Lăsăm impresia că ne merge atât de bine încât singura grijă e teoria, iar partea practică a vieții se întâmplă de la sine.

Editorial 2 Iulie 2018, de Constantin Tănase

Crucea de la răscruce. Moldova între nostalgia trecutului și nostalgia europeană

Motto: „Când ai zece pași de făcut, nouă pași sunt jumătatea drumului”.

Editorial 2 Iulie 2018, de Răzvan Munteanu

O nouă bază militară a SUA în România?

„Nu cred că există o zi fără provocări din partea Rusiei”, a declarat în această săptămână ministrul român al Apărării, Mihai Fifor, pentru presa de la București. Potrivit oficialului, provocările ruse sunt în spațiul aerian, maritim și cibernetic, dar totodată...

Editorial 2 Iulie 2018, de Moni Stănilă

Eșecul Germaniei la Cupa Mondială

Eșecul Germaniei e un rezultat la care s-a „muncit” ani de zile. După ce în 2013 finala Ligii Campionilor se juca între două echipe germane, ambele conduse de antrenori germani, care cunoșteau jucătorii, a urmat Brazilia. Însă după Brazilia a venit primul pas al declinului:

Bună Dimineața 28 Iunie 2018, de Ana Gabor

Suntem din Basarabia

Cine nu a învățat din greșelile istoriei, riscă să le repete. S-au împlinit 78 de ani de la raptul teritorial din 28 iunie 1940, când Basarabia a fost ocupată de trupele sovietice.

Editorial 27 Iunie 2018, de Moni Stănilă

Doza de cultură

Nimic nu relaxează omul mai mult decât o doză de cultură primită într-un spațiu necunoscut. E bine să ai parte și de o excursie, și de evenimente culturale.