Astăzi 24 Aprilie 2018, Marţi - Ultima actualizare la ora 09:00

Actualitate 15 Aprilie 2018, ora 10:19

VIDEO. Agenția Spațială NASA a realizat un tur în infraroşu la Polul Nord al planetei Jupiter

a

Agenția Spațială Nord-Americană(NASA) a difuzat o ilustrație grafică a Polului Nord de pe gigantul Jupiter. Cercetători au realizat un tur în infraroşu la Polul Nord al planetei, bazat pe imaginile trimise de sonda spaţială Juno.

Juno, sonda spaţială a agenţiei spaţiale, a trimis acasă descoperiri uimitoare ale gigantului de gaze din sistemul solar. De când a intrat în orbita lui Jupiter, pe 5 iulie 2016, Juno se ocupă de descifrarea misterelor planetei, oferind imagini atât în ​​lumină vizibilă, cât şi în lumină infraroşie. Acestea au permis oamenilor de ştiinţă să măsoare dimensiunea şi temperatura spiralelor violente, cu dimenisiuni uriaşe.

Cicloanele masive care se învârt în apropierea polului nordic al planetei Jupiter, strălucesc ca o lavă într-un film 3D de tip capturat de nava spaţială.

Echipa de ştiinţă Juno a pus laolaltă filmul de 80 de secunde utilizând imagini în infraroşu culese de instrumentul JIRAM(Jovian Infrared Auroral Mapper), în timpul unei orbite a sondei spaţiale de la începutul anului 2017.

Juno trebuie să realizeze observaţiile sale de pe o orbită polară foarte eliptică, cu o perioadă de 14 de zile. Sonda trece la foarte mică altitudine deasupra polului planetei pentru a evita în mare măsură centura de radiaţii intense care pot provoca daune instrumentelor, deşi sonda spaţială este puternic blindată. Misiunea ar trebui să dureze cel puţin un an timp în care Juno va survola de 36 de ori planeta.

Misiunea în valoare de 1,1 miliarde de dolari a fost lansată în august 2011, iar Juno a sosit pe orbita lui Jupiter pe 4 iulie 2016. Sonda cu energie solară studiază structura gigantului, compoziţia şi câmpurile magnetice şi gravitaţionale. Observaţiile sale ar trebui să ajute oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine modul în care a format şi evoluat planeta.

Sursa: Capital.ro

Editorial 23 Aprilie 2018, de Constantin Tănase

Nopțile Moldovei suverane

(Pastel politic, compus din mai multe părți despărțite noaptea de Găinușa cerească).

Editorial 19 Aprilie 2018, de Constantin Tănase

„Un leu pentru Mitea”

Am intrat în iarnă și, de aici înainte, cât mai este până la primăvară?

Editorial 19 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Luna mai - primăvara literaturii

Luna mai e în fiecare an o lună a marilor festivaluri literare. În București are loc a IX-a ediție a Festivalului Internațional de Poezie, unde nu au lipsit și nu vor lipsi poeții basarabeni, mulțumită Muzeului Național al Literaturii Române și celorlalți organizatori. Festivaluri vor fi...

Editorial 18 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Când ne vom u(r)ni?

Discursurile despre unire sunt atât de multe și de diferite încât, dacă s-ar aduna textele scrise, am bate folclorul despre strigoi și vrăjitoare. Vorbim de reunire ca de ceva despre care bănuim că este, dar nu știm cum arată.

Editorial 17 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Găștile urii

Postam cu câțiva ani în urmă câteva gânduri pe o rețea de socializare. Revenind acum la notele de atunci, m-am gândit să le reiau și să le dezvolt, ca să înțelegem că lucrurile sunt întotdeauna mai complexe decât par la o primă vedere.

Editorial 17 Aprilie 2018, de George Simion

Cum evităm înfrângerea la primăria Chișinăului pe modelul Maia Sandu?

Cartoful fierbinte al alegerilor pentru Primăria Chișinău a fost ca o grenadă dată în spațiul închis pentru majoritatea forțelor politice din R. Moldova. Și nu doar politice… Nici noi, unioniștii, nu aveam nevoie de aceste alegeri acum, în Anul Centenarului.

Opinii & Editoriale 11 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Primăvara primarilor

E trist sau vesel să ne pregătim de Paști în plină campanie electorală?

Opinii & Editoriale 10 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Ferdinand – o poveste cu o singură pată

„Ferdinand” e o poveste perfectă pentru sărbătorile care se apropie. Fiind vorba de un film de animație 3D, din 2017, e recomandabil, în primul rând, copiilor. Animația, în regia lui Carlos Saldanha, a fost realizată după o carte pentru copii „Povestea lui Ferdinand”,...

Opinii & Editoriale 9 Aprilie 2018, de Răzvan Munteanu

SUA vs. Rusia: Resetarea relațiilor sau escaladarea tensiunilor globale

Oficialii de la Moscova și Washington au confirmat în această săptămână, înainte de Paște, invitația președintelui SUA, Donald Trump, de a se întâlni la Casa Albă cu omologul său rus, Vladimir Putin.

Opinii & Editoriale 9 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Darul și dăruitorul

Iepurașul mi se pare că e o invenție stranie de Paști, dar care bucură foarte mult copiii. Deci, nu mă amestec să pun la zid iepurașul, pe care și nepotul meu îl caută prin grădină.

Editorial 4 Aprilie 2018, de Silviu Tănase

Trei lucruri pe care nu le va face Dodon

În această săptămână, Curtea Constituțională, în unanimitate, a emis o nouă decizie istorică. Instituția, care este garantul Constituției, a emis o decizie ce i-a făcut pe mulți să ia apă în gură. N-am văzut reacții pe fond nici de la opoziția parlamentară sau...

Editorial 4 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Nu avem nimic, dar nimicul ne e suficient

Evenimentele de la Uniunea Scriitorilor, de pe 27 martie, au decurs foarte bine. Solemnitatea momentului a fost marcată de parastasul pentru membrii Sfatului Țării și scriitorii deportați, oficiat de preoții Mitropoliei Basarabiei.