Auto

Viitorul Audi R8 debutează în a doua jumătate a anului 2014

Audi lucrează la cea de-a doua generaţie a lui R8, model pe care îl vor lansa în al treila sfert al anului 2014. Supercarul din Ingolstadt se va lupta cu omologii săi de la Ferrari, Lamborghini şi Porsche pentru supremaţie, iar nemţii vor să asigure reuşita prin utilizarea celor mai avansate tehnologii aflate la dispoziţia mărcii Audi pentru aerodinamică, electronică şi producţie. Aspectul exterior al modelului va fi inspirat de cel al conceptului E-Tron şi caroseria va fi realizată din aluminiu. Viitorul R8 va avea un habitaclu mai spaţios, un motor central şi tracţiune integrală în standard.

Singurul lucru pe care îl împarte actuala generaţie a lui R8 cu succesorul său este configuraţia sistemului de propulsie, exteriorul şi interiorul urmând să fie realizate de la zero. Noul R8 va fi mai uşor, versiunea de bază urmând să aibă o masă apropiată de 1.500 kilograme. În comparaţie cu actualul R8, vorbim de o diferenţă de numai 60 kilograme, dar modelul câştigă şi prin faptul că motorizările sunt mai eficiente şi sistemele de siguranţă active şi pasive sunt mai multe la număr. Platforma noului R8 va fi împărţită cu viitorul Gallardo, cele două modele urmând să aibă mai multe componente vitale în comun. Caroseria monococă a modelului va cântări doar 198 de kilograme, cu 24 mai puţin decât structura actuală din aluminiu, graţie elementelor din fibră de carbon.

Motoarele noului R8 vor păstra configuraţia aspirată, cilindreea şi numărul de cilindri, dar vor respecta normele Euro 6 şi vor fi mai puternice şi mai eficiente. Cei de la Autocar spun că versiunea V8 a lui R8 va dezvolta în jur de 450 CP, în timp ce modelul V10 va dezvolta circa 550 CP. Propulsoarele vor fi echipate cu un sistem de dezactivare a cilindrilor la sarcini parţiale, ceea ce va reduce semnificativ consumul de careburant. Audi va echipa modelul R8 şi cu un sistem Start/Stop automat, sistem de recuperare a energiei cinetice şi cu o funcţie "sailing", care decuplează motorul de transmisie în perioadele prelungite de rulare fără accelerare pentru a reduce consumul de carburant. Porsche utilizează un sistem similar pentru versiunile echipate cu PDK ale noii generaţii 911.

Via Autocar 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *