Actualitate

Circa 120 de autobuze electrice vor circula în următorii ani

Prezent la cea de-a șasea ediție a Forumului de Mobilitate Metropolitană, acesta a explicat că România se află într-un stadiu incipient în ceea ce privește achiziția de autobuze electrice pentru transportul public urban, dar situația este aproape la fel ca și în multe țări europene.

"Sunt și costuri destul de ridicate în achiziția acestor autobuze, trebuie să fie făcute și alte investiții la infrastructura autobazelor, care trebuie să fie capabile să alimenteze electric mașinile. Nu mai este o pompă de benzină, va fi o priză de curent. Sunt câteva argumente care frânează (acest proces, n.r.), dar din ce în ce mai multe municipalități: Suceava, Iași, Deva, Oradea și altele, înclină spre achiziții în zona de transport electric. Probabil că momentul unui declic serios se apropie", a spus președintele AMM.

Roșeanu a arătat că există deja norme europene și termene care prevăd înlocuirea variantelor clasice de transport local cu tehnologii nepoluante până în anul 2030. În acest context, el a explicat că autoritățile locale pot accesa fonduri nerambursabile prin actualul exercițiu bugetar al Uniunii Europene, cu ajutorul cărora să-și înființeze propriul parc de autobuze electrice pentru transportul în comun.

‘Până în 2020 este de așteptat ca marile orașe să cumpere cel puțin 100 — 120 de autobuze electrice’, a estimat reprezentantul AMM.

Potrivit acestuia, tendința spre un transport public nepoluant se manifestă deja în marile aglomerări urbane, care încep să utilizeze mai mult tramvaiele electrice, prietenoase cu mediul.

În calitate de gazdă a evenimentului, primarul municipiului Deva, Petru Mărginean, a declarat că autoritățile locale insistă pe o schimbare în ceea ce privește transportul public urban de persoane. El a arătat că municipalitatea a scos la licitație, prin procedură europeană, concesionarea transportului în comun în oraș, dar, în paralel, nu exclude crearea unui serviciu propriu care să fie dotat cu autovehicule nepoluante prin accesarea unei finanțări europene nerambursabile. Decizia pentru o variantă sau alta va fi luată în acest an.

Forumul de Mobilitate Metropolitană reunește marți și miercuri, la Deva, peste 100 de reprezentanți ai serviciilor de transport urban din România, firme mari specializate pe transportul de persoane, din țară și străinătate, instituții bancare care pot finanța astfel de proiecte.

agerpres.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *