Facebook vs. Odnoklassniki
Conform unui sondaj realizat de Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău între 15 aprilie – 3 mai 2010, Odnoklassniki este cel mai utilizat site de socializare în RM – aproximativ doi din trei utilizatori de Internet au un cont deschis pe acest site. Facebook completează clasamentul cu 15%, Faces Moldova şi VKontakte – cu 10%. (ATENŢIE: baza de analiză o constituie cei care au afirmat că folosesc Internetul, şi anume, 387 respondenţi (35% din eşantionul total).
Portretul-robot al utilizatorului de site-uri de socializare prezintă o persoană tânără – 54% sunt tineri între 15-29 ani, alţi 24% au între 30-44 ani. Utilizatorii cu studii medii constituie 24%, superioare – 32%, cei fără un loc de muncă – 48%, internauţii cu venituri medii – 41% şi cei cu venituri peste medie – 34%. Utilizatorii de site-uri de socializare sunt cu precădere din mediul urban (52%). Dintre cei care au ales Facebook, 83% au între 15-29 ani, în timp ce procentul înregistrat pentru aceeaşi categorie de vârstă pe Odnoklassniki e de 67%. Facebook este preferat mai degrabă de persoanele cu venituri mai ridicate (70%), Odnoklassniki – şi de persoane cu venituri medii (47%). Odnoklassniki atrage mai mulţi utilizatori din republică (60% sunt din alte localităţi decât Chişinău), în timp ce 58% dintre utilizatorii Facebook provin din Chişinău. Aproape jumătate (46%) din utilizatori petrec trei ore sau mai mult pe site-urile de socializare; de remarcat că una din trei persoane ce are un loc de muncă acordă trei ore pe zi sau mai mult site-urilor de socializare. Bărbaţii sunt cei mai deschişi să se întâlnească cu persoane pe care le-au cunoscut prin intermediul unui site de socializare (43%), în timp ce 29% din femei nu ar spune „nu” unei întâlniri de acest tip. Site-urile de socializare sunt un prilej excelent de a discuta cu rudele sau prietenii (79% dintre utilizatori), sunt un mijloc de informare (79%) şi, chiar dacă într-o pondere mult mai mică, o modalitate de a contacta pe cineva cu care ai putea avea o relaţie apropiată (29%) sau utilizarea ar putea avea ca scop promovarea unei afaceri (21%).
Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 1106 persoane (marja de eroare ±3.0%) cu vârsta de 15 ani şi mai mult şi a cuprins 75 de localităţi de pe tot teritoriul RM. Rezultatele din diagrame sunt raportate din răspunsurile celor care au menţionat că deţin un cont pe vreunul din site-urile de socializare – 289 respondenţi (26% din total).
(Mulţumim lui Petru Negură şi IMAS pentru plasarea acestui post pe „Facebook”)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!