IT&C

Facebook vs. Odnoklassniki

Conform unui sondaj realizat de Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău între 15 aprilie – 3 mai 2010, Odnoklassniki este cel mai utilizat site de socializare în RM – aproximativ doi din trei utilizatori de Internet au un cont deschis pe acest site. Facebook completează clasamentul cu 15%, Faces Moldova şi VKontakte – cu 10%. (ATENŢIE: baza de analiză o constituie cei care au afirmat că folosesc Internetul, şi anume, 387 respondenţi (35% din eşantionul total).

Portretul-robot al utilizatorului de site-uri de socializare prezintă o persoană tânără – 54% sunt tineri între 15-29 ani, alţi 24% au între 30-44 ani. Utilizatorii cu studii medii constituie 24%, superioare – 32%, cei fără un loc de muncă – 48%, internauţii cu venituri medii – 41% şi cei cu venituri peste medie – 34%. Utilizatorii de site-uri de socializare sunt cu precădere din mediul urban (52%). Dintre cei care au ales Facebook, 83% au între 15-29 ani, în timp ce procentul înregistrat pentru aceeaşi categorie de vârstă pe Odnoklassniki e de 67%. Facebook este preferat mai degrabă de persoanele cu venituri mai ridicate (70%), Odnoklassniki – şi de persoane cu venituri medii (47%). Odnoklassniki atrage mai mulţi utilizatori din republică (60% sunt din alte localităţi decât Chişinău), în timp ce 58% dintre utilizatorii Facebook provin din Chişinău. Aproape jumătate (46%) din utilizatori petrec trei ore sau mai mult pe site-urile de socializare; de remarcat că una din trei persoane ce are un loc de muncă acordă trei ore pe zi sau mai mult site-urilor de socializare. Bărbaţii sunt cei mai deschişi să se întâlnească cu persoane pe care le-au cunoscut prin intermediul unui site de socializare (43%), în timp ce 29% din femei nu ar spune „nu” unei întâlniri de acest tip. Site-urile de socializare sunt un prilej excelent de a discuta cu rudele sau prietenii (79% dintre utilizatori), sunt un mijloc de informare (79%) şi, chiar dacă într-o pondere mult mai mică, o modalitate de a contacta pe cineva cu care ai putea avea o relaţie apropiată (29%) sau utilizarea ar putea avea ca scop promovarea unei afaceri (21%).

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 1106 persoane (marja de eroare ±3.0%) cu vârsta de 15 ani şi mai mult şi a cuprins 75 de localităţi de pe tot teritoriul RM. Rezultatele din diagrame sunt raportate din răspunsurile celor care au menţionat că deţin un cont pe vreunul din site-urile de socializare – 289 respondenţi (26% din total).

(Mulţumim lui Petru Negură şi IMAS pentru plasarea acestui post pe „Facebook”)

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *