IT&C

NASA trimite un satelit în cea mai lungă călătorie realizată vreodată

Juno este satelitul care va zbura spre cea mai mare planetă din sistemul solar. Racheta fără pilot care îl va scoate în spaţiul cosmic va decola în mai puţin de o oră de la baza Cape Canaveral, Florida.

Odată ajuns în spaţiu, satelitul se va desprinde de racheta purtătoare şi va continua călătoria de sine stătător.

Juno va avea nevoie de cinci ani ca să ajungă la Jupiter. În timpul zborului, aparatul va fi alimentat de trei panouri solare imense. Acesta va fi primul aparat de zbor pământesc care va parcurge o distanţă atât de mare.

Juno va avea la bord o placă pe care a fost gravat un text cu observaţiile lui Galileo Galilei care a descoperit  sateliţii planetei Jupiter, precum şi trei figurine Lego ce îi reprezintă pe renumitul astronom şi cele două zeităţi romane: Jupiter şi soţia sa Juno.

După ce va ajunge la destinaţie, satelitul va colecta date despre atmosfera planetei, prezenţa apei, precum şi activitatea magnetică a lui Jupiter.

Jupiter se consideră cea mai veche planetă a sistemului solar. E un corp gazos imens, pe care oamenii de ştiinţă doresc să-l studieze îndeaproape ca să înţeleagă cum s-au format planetele în sistemul nostru solar. Juno va zbura timp de un an în jurul lui Jupiter, dar asta se va întâmpla abia în anul 2016.

Timpul.md (I.M.)