Actualitate

Planul de autostrăzi pentru Moldova

Autostrada Bacău – Braşov a fost propusă pentru a fi realizată cu fonduri europene în exerciţiul financiar 2014 – 2020. Reprezentanţii Departamentului pentru Proiecte şi Investiţii Străine au declarat, în exclusivitate pentru cotidianul "Evenimentul Regional al Moldovei", că autostrada va avea o lungime de 170 km, iar costurile de realizare ajung la 14 miliarde lei (3,2 miliarde euro). Potrivit directorului general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Neaga, o altă autostradă luată în calcul pentru regiunea Moldovei este Ploieşti – Siret (A7), care are o lungime de aproape 440 km. "Autostrada Târgu Mureş – Iaşi a fost inclusă în portofoliul de proiecte gestionate de către Ministerul Transporturilor, toate documentaţiile fiind predate către acest minister", a completat şeful CNADR.

Autostrada Ploieşti – Siret (A7), implementată din anul 2030
Una din variantele de autostradă care ar tranzita şi judeţul Iaşi este programată pentru implementare abia după anul 2030. "Autostrada Ploieşti – Buzău – Focşani – Suceava – Siret este inclusă în reţeaua centrală TEN-T", a precizat Neaga. Pentru un prim tronson al acestei autostrăzi, Ploieşti – Buzău – Focşani, cu o lungime de 142,3 km şi o valoare estimată de 25,4 miliarde lei (5,7 miliarde euro) a fost lansat în acest an anunţul de intenţie pentru concesionarea lucrărilor. "Pentru secţiunea Focşani – Roman, cu o lungime de 144 km, a fost elaborat studiul de prefezabilitate în 2004, secţiunea face parte din autostrada Ploieşti – Buzău – Bacău – Roman – Sculeni. Secţiunea Roman – Suceava – Siret are o lungime aproximativă de 150 km, iar până în prezent nu au fost identificate surse de finanţare pentru execuţia lucrărilor", a mai spus directorul CNADR.

O parte din traseul A7 se suprapune cu Autostrada Mării Negre
La nivel internaţional, România şi-a asumat angajamentul de a participa la construcţia Autostrăzii Inelare a Mării Negre (AIMN). AIMN va tranzita alte şase ţări (Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, Republica Moldova şi Bulgaria), iar lungimea pe teritoriul României este de 456 km (Giurgiu – Bucureşti – Ploieşti – Focşani – Albiţa). După cum se poate vedea, tronsonul Ploieşti – Buzău – Focşani apare atât în traseul A7 cât şi în traseul AIMN. Practic, pentru A7 a rămas de identificat sursa de finanţare pentru tronsonul Foşcani – Siret (294 km), dar fără 16 km întrucât aceştia se suprapun cu centura ocolitoare a Bacăului, a cărei construcţie în regim de autostradă va demara anul viitor. "Autostrada Focşani – Albiţa face parte din traseul AIMN şi are o lungime de 155 km şi o valoare estimată de 31,5 miliarde lei (7 miliarde euro, n.r.). Pentru această secţiune a fost elaborat studiul de prefezabilitate în 1999, iar, până la data prezentei, nu au fost identificate surse de finanţare pentru execuţia lucrărilor", a mai declarat şeful CNADR. În timp ce politicienii din Moldova se contrează pe diverse autostrăzi-himere şi greve parlamentare, niciunul nu a avut o iniţiativă pentru a sprijini autostrada Ploieşti – Siret în devansarea termenului de execuţie, cale rutieră care merge prin centrul Moldovei şi asigură acces egal al tuturor judeţelor. (Alex Andrei)

Autostrada Bacău – Braşov are o lungime de 170 km şi costuri estimate de la 3,2 miliarde euro. Şeful CNADR spune că a fost propusă pentru finanţare europeană în exerciţiul bugetar 2014 – 2020

Autostrada Ploieşti – Buzău – Focşani – Suceava – Siret are o lungime de 440 km. Primul tronson (Ploieşti – Focşani), de 142 km, a fost scos la concesiune întrucât se suprapune cu Autostrada Inelară a Mării Negre. Costurile ajung însă la 40 milioane euro/km

Proiectul autostrăzii Iaşi – Tg Mureş nu mai este de competenţa CNADR, documentaţiile fiind predate la Ministerul Transportului care nu a identificat surse de finanţare.

Ziarul Evenimentul

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *