Astăzi 22 Octombrie 2017, Duminică - Ultima actualizare la ora 01:41
Abonamente

a

 
 
Chişinău
Hânceşti
Tiraspol
Chişinău 40 Hânceşti 39 Tiraspol 39
 

Actualitate 20 Martie 2017, ora 15:19

Premieră: Avia Invest construieşte a doua pistă pe Aeroportul Chişinău

Marime Font

Prioritatea primară pentru “Avia Invest”, ca administrator al Aeroportului Chişinău este de a asigura un nivel sporit al siguranţei zborurilor şi un grad înalt de confort pentru pasageri. Drept urmare, continuând realizarea planului de reconstrucţie a pistei de aterizare/decolare (3590 m), “Avia Invest” a găsit soluţia optimă astfel încât să fie posibilă operarea non stop a zborurilor. Astfel, vor fi evitate suspendarea curselor aeriene şi restricţionarea traficului aerian pe Aeroportul Chişinău.

La data de 20 martie 2017, a fost prezentat opiniei publice proiectul de construcţie a unei noi piste la Aeroportul Chişinău. Calea de rulare D (Delta) urmează a fi reconstruită şi exploatată în calitate de pistă de aterizare/decolare care va avea o lungime de 2400 m şi lăţime de 45 m. Ceea ce înseamnă că, în timp ce zborurile vor fi operate pe pista nou construită, se vor desfăşura lucrările de reconstrucţie pe pista de bază de 3590 m. S-a recurs la acest plan, luându-se în consideraţie intensificarea curselor care vor fi operate în următoarea perioadă, evitându-se astfel toate problemele din punct de vedere al siguranţei zborurilor, disconfortul călătorilor Aeroportului Chişinău precum şi cel al companiilor aeriene.

Mai mult decât atât, acţiunile întreprinse corespund întru totul cerinţelor companiilor aeriene, fiind asigurat un trafic aerian 24/24, fără restricţii. Ulterior, unul din beneficiile majore ale construcţiei unei noi piste reprezintă posibilitatea de a dirija zborurile pe ambele piste, ceea ce va conduce la o funcţionare mai dinamică a aeroportului.



Procesul de reconstrucţie a învelişurilor noii piste este similar celui aplicat la primul segment reconstruit al principalei piste de 3590 m. Acesta presupune lucrări masive inclusiv lucrări de demolare a învelişurilor vechi a căii de rulare D şi prelucrarea acestora cu utilaj special – concasator care separă armătura de pietriş; lucrări de terasament; stabilizare a solului, a stratului din pietriş, beton uscat şi a stratului superior din beton de marcă înaltă. Amestecurile de beton vor fi produse de uzina giganţilor construcţiilor „Strabag Grup”, utilată cu propriul laborator şi instalată nemijlocit pe AIC. Procesul de fabricare este automatizat ceea ce permite deservirea acestuia de doar 8 specialişti, aduşi în Moldova de „Strabag Grup”.
„Ne-am propus ca şi în 2017 să fim nu mai puţin productivi decât anul trecut iar rezultatele schimbărilor făcute până acum sunt resimţite din plin în primul rând de către pasagerii noştri. Ne adaptăm constant cerinţelor acestora şi suntem receptivi la solicitările companiilor aeriene.

Conform planului iniţial de reconstrucţie a pistei, ar fi trebuit ca să recurgem la restricţionarea orarului de zbor a câte 10-12 ore/zi, ceea ce ar fi condus la perturbarea orarului zborurilor, crearea inconvenienţelor companiilor aeriene dar mai ales pasagerilor. Tocmai de aceea, am decis reconstrucţia căii de rulare D pentru a o utiliza ca pistă de decolare/ aterizare. Lucrările deja au demarat şi întreg procesul tehnologic este organizat, au fost aduse tehnica necesară şi materialele de construcţie. Am obţinut toate avizele şi autorizaţiile necesare atât de la Autoritatea Aeronautică Civilă a Republicii Moldova precum şi de la celelalte instituţii de profil.”, a declarat Directorul General “Avia Invest” - dl. Petru Jardan.

Totodată, paralel cu derularea acestui proiect, va continua desfăşurarea lucrărilor de reconstrucţie a celorlalte suprafeţe de lucru ale aerodromului.
La reconstrucţia acestor obiecte va participa compania „Exfactor-grup”, în colaborare cu „Strabag Grup”- compania germană cu renume mondial. De-a lungul experienţei sale de peste 150 de ani, “Strabag Grup” a realizat mai mult de 200 proiecte specifice construcţiilor aeroportuare ce sunt cunoscute la nivel mondial, şi anume la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, etc.
În vederea sincronizării dezvoltării principalei porţi aeriene din R. Moldova cu dinamica traficului aerian, “Avia Invest” implementează continuu cele mai eficiente soluţii pentru a asigura atât confortul pasagerilor cât şi condiţii optime pentru operatorii aerieni.
 
Timpul.md

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Actualitate 20 Octombrie 2017, ora: 15:46

Un sector de poliție din Chișinău va avea spațiu de joacă pentru copii

Un sector de poliție din Chișinău va avea spațiu de joacă pentru copii

La 19 octombrie a fost redeschis sectorului de poliție nr. 3, din sectorul Buiucani al mun. Chișinău, care a fost complet renovat și dotat în conformitate cu cerințele internaționale și bunele practici în domeniu, asigurând tuturor cetățenilor acces liber și...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 20 Octombrie 2017, ora: 14:17

Lavrov: Armele nucleare ale SUA din Europa trebuie să revină pe teritoriul american

Lavrov: Armele nucleare ale SUA din Europa trebuie să revină pe teritoriul american

Scutul antirachetă care este construit de Washington în străinătate constituie o problemă esențială pentru Rusia și China, a afirmat vineri, la Moscova, ministrul de externe rus Serghei Lavrov, relatează Reuters.

( ) Citeşte tot articolul


Editorial 21 Octombrie 2017, de Moni Stănilă

Credință fără învățătură?

Un om credincios poate atinge sfințenia independent de nivelul de școlarizare sau numărul de cărți citite. Rugăciunea e școala lui.

() Citeşte tot articolul

Editorial 20 Octombrie 2017, de Pavel Păduraru

Jurnalul Morții sau Ultimul Editorial

Pe când eram student, cred că am fost la sute de lansări de carte la Uniunea Scriitorilor și pe la fel de fel de biblioteci. O făceam din două motive, care se cam ceartă între ele, dar n-am ce să le fac - e treaba lor.  

() Citeşte tot articolul

Editorial 19 Octombrie 2017, de Constantin Tănase

„Centristul” Diacov, separatismul rusesc și unionismul românesc

…Când se face referire la replica lui Iisus, dată lui Pilat, se citează, de obicei, doar prima parte („Să dăm Cezarului ce-i al Cezarului”). Să nu uităm, însă, și de partea a doua: „și lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu”. Fără aceasta, prima parte își...

() Citeşte tot articolul

Editorial 19 Octombrie 2017, de Moni Stănilă

Să ne mai distrăm un pic cu socialiștii

Știți, cred, cu toții telefoanele de jucărie pe care le primesc copiii și cum, bucuroși, fac ture prin casă bolborosind cu forță în aceste jucării.

() Citeşte tot articolul

Editorial 18 Octombrie 2017, de Octavian Țâcu

Expedițiile Memoriei (V): Românii/moldovenii dintre Krasnoiarsk și Irkutsk

Potrivit recensământului federal din 2002, în Rusia locuiau 172 330 moldoveni, dintre care 98 097 bărbați și 74 233 femei.

() Citeşte tot articolul

Editorial 18 Octombrie 2017, de Dan Nicu

Integrarea europeană în Constituție, subiect propagandistic al guvernării

Obiectivul anunțat de guvernare, în special de către președintele Parlamentului, de a introduce în Constituție integrarea europeană ca direcție a politicii externe a R. Moldova, trebuie analizat din mai mule puncte de vedere.

() Citeşte tot articolul

Atitudini 22 Septembrie 2017, de Marin Basarab

De ce nu se fac filme documentare în Moldova?

În Republica Moldova nu se face film documentar.

() Citeşte tot articolul


 

 



Cele mai citite articole Timpul.md