Opinii și Editoriale

Caritate sau reclamă?

E suficient să aflăm că o anumită marcă de apă (nu dau numele din principiu) donează un minuscul procent din fiecare produs vândut pentru copiii bolnavi, ca fiecare să fie atent când cumpără.

Oricare dintre noi, dacă e forțat să dea un ban, preferă să îl dea acolo unde poate da și o mână de ajutor. Mi-e sete mie, dar știu că ajut și pe altul.

Și cred că cea mai inteligentă campanie de promovare a unui produs, pe care am văzut-o, vine dintr-o țară membră a Uniunii Europene, dar care a făcut parte și din URSS. Această firmă (produse de igienă) nu a promis că donează unor cauze umanitare, a făcut chiar un pas în plus. A dat asigurări că toate ierburile folosite de ei sunt din Siberia, unde sunt culese de micuțele triburi siberiene.

Dar nu subiectul triburilor vinde produsul, ci faptul că în cadrul acestei povești se menționează că prin conlucrarea cu firma respectivă, oamenilor de acolo li se asigură supraviețuirea. Adică banii pentru munca lor sunt incluși în banii pe care noi îi plătim pentru produs.

Și fiindcă ambalajul unei povești e extrem de important, cel al acestor produse devine un fel de coperta a IV-a a romanelor sau de sinopsisul filmului, fiindcă se menționează numele tribului, numărul locuitorilor, sarcina precisă, pe care ei o îndeplinesc, ca noi să obținem produsul dorit.

Am citit informația, apoi am căutat-o și pe alte produse, apoi m-am gândit cât de ingenioasă este această metodă de a vinde și promova produse, făcând apel la nevoia omului de a ști că poate da o mână de ajutor. Chiar dacă, la propriu, el nu face nimic. El își cumpără ceea ce își dorește și apoi doarme liniștit că a făcut o faptă bună.

Știu deja că și eu voi cumpăra astfel de produse, dar nu pot să nu îmi pun câteva întrebări. Firmele respective vor la rândul lor să ajute sau au înțeles că un plan caritabil aduce mai multe vânzări?

E într-adevăr o faptă bună din partea noastră sau e pur și simplu bun-simț? Fiindcă eu cred totuși că faptele bune se fac cu un efort mult mai mare.

Dar să nu caut nod în papură. E bine ca omul să țină cont de astfel de campanii. Mai ales că un succes al celor care îmbină caritatea cu reclama ar putea determina tot mai multe firme să se orienteze spre ajutorarea comunităților, bolnavilor, nevoiașilor etc.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *