Astăzi 26 Septembrie 2018, Miercuri - Ultima actualizare la ora 17:11
Abonamente

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, ora 07:52    Din editia print

Marime Font

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

E suficient să aflăm că o anumită marcă de apă (nu dau numele din principiu) donează un minuscul procent din fiecare produs vândut pentru copiii bolnavi, ca fiecare să fie atent când cumpără.

Oricare dintre noi, dacă e forțat să dea un ban, preferă să îl dea acolo unde poate da și o mână de ajutor. Mi-e sete mie, dar știu că ajut și pe altul.



Și cred că cea mai inteligentă campanie de promovare a unui produs, pe care am văzut-o, vine dintr-o țară membră a Uniunii Europene, dar care a făcut parte și din URSS. Această firmă (produse de igienă) nu a promis că donează unor cauze umanitare, a făcut chiar un pas în plus. A dat asigurări că toate ierburile folosite de ei sunt din Siberia, unde sunt culese de micuțele triburi siberiene.

Dar nu subiectul triburilor vinde produsul, ci faptul că în cadrul acestei povești se menționează că prin conlucrarea cu firma respectivă, oamenilor de acolo li se asigură supraviețuirea. Adică banii pentru munca lor sunt incluși în banii pe care noi îi plătim pentru produs.

Și fiindcă ambalajul unei povești e extrem de important, cel al acestor produse devine un fel de coperta a IV-a a romanelor sau de sinopsisul filmului, fiindcă se menționează numele tribului, numărul locuitorilor, sarcina precisă, pe care ei o îndeplinesc, ca noi să obținem produsul dorit.

Am citit informația, apoi am căutat-o și pe alte produse, apoi m-am gândit cât de ingenioasă este această metodă de a vinde și promova produse, făcând apel la nevoia omului de a ști că poate da o mână de ajutor. Chiar dacă, la propriu, el nu face nimic. El își cumpără ceea ce își dorește și apoi doarme liniștit că a făcut o faptă bună.

Știu deja că și eu voi cumpăra astfel de produse, dar nu pot să nu îmi pun câteva întrebări. Firmele respective vor la rândul lor să ajute sau au înțeles că un plan caritabil aduce mai multe vânzări?

E într-adevăr o faptă bună din partea noastră sau e pur și simplu bun-simț? Fiindcă eu cred totuși că faptele bune se fac cu un efort mult mai mare.

Dar să nu caut nod în papură. E bine ca omul să țină cont de astfel de campanii. Mai ales că un succes al celor care îmbină caritatea cu reclama ar putea determina tot mai multe firme să se orienteze spre ajutorarea comunităților, bolnavilor, nevoiașilor etc.

Un articol de: Moni Stănilă Contactează autorul
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Actualitate 25 Septembrie 2018, ora: 23:44 de Ana Marchitan

ANCHETĂ /// Kievul a declanșat război în lumea ortodoxă Din editia print

ANCHETĂ /// Kievul a declanșat război în lumea ortodoxă

Rușii consideră că nu e timpul potrivit pentru acordarea autocefaliei Bisericii de la Kiev, în timp ce ucrainenii dau asigurări că numai așa se va face dreptate

( ) Citeşte tot articolul



Opinii & Editoriale 26 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Râmătorii de sensuri

Totul e înspăimântător de simplu: când ne naștem, fiecăruia, Dumnezeu îi dă câte un Boț de lut, căruia noi îi zicem DESTIN, îi pune în față un CRONOMETRU, dă startul și în perioada de timp rezervată noi trebuie să reușim să modelăm ceva din el.

() Citeşte tot articolul

Editorial 24 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Unioniștii, alegerile și opoziția

Campania electorală pentru următoarele alegeri parlamentare în R. Moldova a început deja. Toate partidele își pregătesc armele pentru această luptă.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 24 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Republica Moldova cu o mână dă, cu alta lovește

Republica Moldova e un ceas cu rotițele stricate. Sau, mai degrabă, fiecare rotiță funcționează de capul ei. Iar dacă ele nu funcționează cum trebuie, nu avem nici oră, nu avem nici ceas. Moldova ca stat e de mult timp nefuncțională.

() Citeşte tot articolul

Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

() Citeşte tot articolul

 


Cele mai citite articole Timpul.md