Actualitate

Cinci şcoli din regiunea Odesa, Ucraina, au solicitat trecerea de la învăţământul în aşa-zisa limbă moldovenească la cel în limba română

Dumitru Caulea a precizat că declaraţii în acest sens din partea părinţilor elevilor au fost trimise către autorităţile regiunii Odesa.

„Răspunsul ar trebui să fie da. Şcoala are autonomie, deci decide singură. Refuzul poate fi doar in cazul in care schimbările propuse de şcoală necesită cheltuieli in plus, dar în cazul trecerii de la aşa-zisa limbă moldovenească la limba română se vor face chiar economii din banii şcolilor”, a spus Dumitru Caulea.

Potrivit acestuia, şi celelalte 12 şcoli care nu au făcut deocamdată demersuri pentru învăţământ în limba română în loc de aşa-zisa limbă moldovenească au încă şanse să facă aceste demersuri.

„Ministerul Educaţiei din Ucraina, în mod tacit, a echivalat aşa-zisa limba moldovenească cu limba română, ceea ce înseamnă că aşa-zisa limbă moldovenească este văzută ca o limbă oficială a UE. Cele cinci au forţat lucrurile şi, în final, au obligat autorităţile ca toate cele 17 şcoli să fie recunoscute ca având o limbă europeană de predare. Avantajele echivalării cu o limbă europeană constau şi în faptul că, fiind o limbă UE, prin modificările aduse legii educaţiei, se evită ucrainizarea şcolilor cu predare în aşa-zisa limbă moldovenească”, a spus Dumitru Caulea.

Acesta a mai menţionat că va continua lupta pentru ca, în regiunea Odesa, toate cele 17 şcoli să treacă la limba română în mod oficial şi să nu fie recunoscute doar tacit ca fiind de limba română

„Toate cele 17 şcoli au fost salvate de la masacrul care le aştepta, iar precedentul celor 5 şcoli va fi folosit în continuare la trecerea deifinitivă la adevăr – limba română”, a spus Dumitru Caulea.
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *