Astăzi 23 Septembrie 2018, Duminică - Ultima actualizare la ora 16:35
Abonamente

Sănătate 13 Iulie 2017, ora 07:06

Cum să ai cele mai bune rezultate la sala de sport: 7 sfaturi practice

Marime Font

Sportul este principalul aliat al unui corp suplu şi tonifiat, însă, cu toate acestea, unele obiceiuri nesănătoase sabotează antrenamentele epuizante, iar rezultatele sunt departe de cele aşteptate.

Pentru a ieşi învingătoare din sala de sport, este foarte important de ştiut care sunt paşii care trebuie urmaţi, care sunt principalii vinovaţi de look-ul aproape neschimbat din oglindă şi ce rezultate se pot obţine în urma a trei antrenamente medii pe săptămână.

Conform unei liste de sfaturi alcătuită cu ajutorul unor nutriţionişti şi antrenori celebri de la Hollywood, de către editorii unei publicaţii din Statele Unite, cele mai simple greşeli pe care le facem, despre care putem crede că sunt inofensive, sunt probabil cele mai nocive în lupta cu kilogramele sau cu centimetrii în plus.



Iată aşadar care sunt principalele mituri care împiedică dezvoltarea unei mase musculare armonioase şi a unei siluete tonifiate:

Mit: „Dacă fac sport, pot mânca orice îmi doresc”

Adevăr: Un corp tonifiat se obţine 80% prin dietă şi 20% prin sport.

„Realitatea este că nu poţi să eviţi, prin sport, efectele nedorite ale unei diete nesănătoase”, spune Dalton Wong, antrenorul mai multor vedete printre care Amanda Seyfried şi Jennifer Lawrence.

„Slăbirea începe şi se sfârşeşte în bucătărie. Sportul este partea cea mai uşoară. Celelalte ore din zi sunt cele în care trebuie să înveţi să fi disciplinat cu tot ceea ce mănânci.

Sportul te ajută să ajungi mai repede la rezultatele dorite şi îţi garantează că vei reuşi să te menţii la o anumită greutate, însă nu vei reuşi să slăbeşti dacă mănânci junk-food, indiferent cât de mult sport vei face”, a mai adăugat Dalton.

Soluţia: „Înainte să mănânci ceva imaginează-te în timp ce savurezi produsul respectiv goală, în oglindă. Subit acel aliment nu îţi va mai părea atât de apetisant. Dacă îţi este totuşi foarte poftă, poţi gusta puţin însă nu exagera”, mai spune Wong.

Mit: Şi tu poţi avea trup de vedetă

Adevăr: Dacă ai avut o moştenire genetică foarte bună, atunci poţi spera că vei arăta destul de simplu precum Adriana Lima sau Miranda Kerr, dacă nu, ar trebui să ai idealuri mai realiste.

Faptul că trebuie să arate foarte bine face parte din job-ul unei celebrităţi. Ele au la dispoziţie tot timpul din lume şi toate mijloacele pentru a obţine cele mai bune rezultate.

„Dacă vrei să ai corpul la fel de tonifiat precum al vedetelor atunci trebuie să renunţi la job, să uiţi de familie, să-ţi angajezi un antrenor personal, un nutriţionist şi un maseur şi să-ţi rezervi câteva ore pe zi pentru a face sport”, spune Nick Weiss, master instructor la o sală de sport din New York.

„Pentru a avea o formă fizică precum cea a celebrităţilor este nevoie de foarte mult timp. În plus, vedetele au mereu presiunea filmărilor pentru roluri importante sau apariţiile pe covorul roşu, unde trebuie să arate impecabil, astfel încât sunt nevoite să ajungă la rezultate uimitoare în perioade scurte de timp. Vieţile oamenilor obişnuiţi nu sunt aşa”, explică Wong.

Soluţia: Devino cea mai bună versiune a ta. Acceptă că nu vei avea niciodată picioarele lui Cameron Diaz sau abdomenul lui Gwen Stefani, iar, în schimb, încercă să ai o viaţă mai sănătoasă, să fii mai puternică şi să fii în cea mai flexibilă formă a ta.

„Dacă te compari cu ceilalţi este cea mai bună metodă de a eşua”, spune Nicola Addison, deţinătoarea sălii de sport unde se antrenează Daisy Lowe.

Mit: Zilele în care nu mergi la sala de sport sunt pierdute

Adevăr: Zilele de odihnă şi somnul sprijină scăderea în greutate.

„Odihna este foarte importantă pentru muşchii tăi, sistemul tău nervos, creierul şi corpul tău, însă şi pentru slăbit”, spune Wong.

„De fiecare dată când simţi că ai exagerat cu antrenamentele sportive, ar trebui să-i dai corpului tău răgazul de a se reface, pentru a fi mai puternic şi a susţine metabolismul la antrenamentele viitoare. dacă vei face sport în fiecare zi, când va avea corpul tău timp să se recupereze?”, spune Adisson.

„Dacă dormi suficient timp astfel încât muşchii tăi să se refacă după un antrenament epuizant, asta te ajută să-ţi îmbunătăţeşti rata metabolică bazală [numarul de kilocalorii pe care îl arzi într-o zi]. Metabolismul tău are nevoie să fie împins spre a folosi alimentele consumate pentru a produce energie. Intervalul din timpul antrenamentelor este un mod foarte eficient pentru a face asta. Pentru a funcţiona la cei mai buni parametri, trebuie să te odihneşti suficient, ceea ce presupune zile departe de sala de gimnastică”, a adăugat Adisson.

Soluţia: Nu face antrenamente şapte zile pe săptămână. Încearcă să stabileşti anumite zile de antrenament sau să mergi la sală de luni până vineri. Îţi vei pierde, de asemenea, motivaţia mult mai repde dacă mergi la sală în fiecare zi.

Asigură-te că dormi suficient. „Corpurile noastre funcţionează şi în funcţie de soare. Astfel că avem nevoie să dormim mai puţin vara, între 6 şi 7 ore pe noapte, şi mai mult iarna, cel puţin şapte ore pe noapte.

Mit: Dacă un antrenament dă rezultate, urmează-l în continuare

Adevăr: Pentru rezultatele cele mai bune, este indicat să variezi cât mai mult antrenamentele sportive.

„Corpul tău caută mereu cele mai simple soluţii pentru a îndeplini un task. Dacă faci aceleaşi exerciţii sportive de fiecare dată, corpul tău va lucra din ce în ce mai puţin până când nu va mai avea niciun rezultat. Mixează antrenamentele pentru rezultate pe termen lung”, spune Weiss.

Soluţia: De îndată ce un antrenament ţi se pare simpu, schimbă-l. Însă, dacă alternarea antrenamentului reprezintă o scuză pentru a nu mai face deloc sport, atunci nu-l schimba”, este sfatul lui Addison.

Mit: Exerciţiile de tip cardio sunt cea mai bună metodă de a slăbi

Adevăr: Vei arăta mult mai bine dacă mixezi antrenamentele cardio cu cele de forţă, cu greutăţi şi cu cele de rezistenţă.

Soluţia: „Încearcă să faci atât cardio, cât şi antrenamente de forţă sau exerciţii precum genuflexiuni, fandări sau ridicări de greutăţi. Nu trebuie doar să slăbeşti, ci şi să-ţi tonifiezi corpul şi să ai o masă musculară armonioasă”, spune Wong.

Mit: O oră de jogging este mult mai eficientă decât 20 de minute de fitness.

Adevăr: Nu contează cât de mult timp alergi, ci modul în care o faci.

O repreiză scurtă de sprinturi sau de vâslit este mult mai eficientă decât o oră de jogging. Intervalele de intensitate crescută, de exemplu 2-3 minute de sprinturi, pe care le alternezi cu perioade de exerciţii de intensitate scăzută, precum jogging-ul, dau mult mai bune rezultate şi ard mult mai multe calorii decât antrenamentele tipice cardio.

„Aceste intervale vor avea un impact major asupra metabolismului tău, deoarece vor mări capacitatea muşchilor de a folosi grăsimi pentru a produce energie”, spune Addison.

Soluţia: Încearcă să faci două-trei minute de exerciţii foarte intense, cu două minute de odihnă între ele şi repetă asta de cinci ori. Asigură-te că ai muşchii încălziţi înainte să te apuci de antrenament, iar la final fă câteva exerciţii de stretching. 

one.ro

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Actualitate 23 Septembrie 2018, ora: 15:40

PS Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud: „Acordarea autocefaliei unei biserici nu va provoca un război mondial”

PS Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud:  „Acordarea autocefaliei unei biserici nu va provoca un război mondial” Din editia print

Pentru a afla opinia Bisericii Ortodoxe Române (BOR) privind eventuala recunoaștere a autocefaliei Bisericii din Ucraina, TIMPUL a discutat cu Preasfințitul Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud din cadrul Mitropoliei Basarabiei, fost secretar al Sfântului Sinod al BOR.

( ) Citeşte tot articolul

Carte 23 Septembrie 2018, ora: 05:03

Cum vorbim, cum scriem // Eu vreém, eu beem

Cum vorbim, cum scriem // Eu vreém, eu beem Din editia print

Mai ieri, de câte ori deschideam vreo pagină în internet, îmi sărea în faţă un spot publicitar, sonorizat de o tânără care întreabă, punând un accent puternic pe primul cuvânt al frazei: „Vrai să trăieşti, să înveţi şi să...

( ) Citeşte tot articolul

Istorie 21 Septembrie 2018, ora: 17:00

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut”

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut” Din editia print

Un reportaj al ziarului „Ardealul (Transilvania)” despre prima ședință a parlamentului Basarabiei, care în 1918 a votat Unirea cu România Continuăm publicarea materialului „Dare de seamă asupra primei ședințe a Sfatului Țării din 21 noiembrie 1917”,...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Septembrie 2018, ora: 11:51 de Doina Stimpovschii

Dodon riscă o nouă suspendare din funcție după ultimele remanieri în Guvern

Dodon riscă o nouă suspendare din funcție după ultimele remanieri în Guvern Din editia print

Prin schimbarea a doi miniştri, guvernarea face o mișcare de PR înainte de alegeri, consideră analiştii politici

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Septembrie 2018, ora: 11:28

OMUL SĂPTĂMÂNII: George Simion, ACTIVIST CIVIC, ZIARIST

OMUL SĂPTĂMÂNII: George Simion,  ACTIVIST CIVIC, ZIARIST Din editia print

Liderul unioniștilor, George Simion, s-a născut pe 21 septembrie 1986, la Focșani. În 2005, a absolvit Colegiul Național „Gheorghe Lazăr‟ din București.

( ) Citeşte tot articolul



Editorial 21 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Unioniștii, alegerile și opoziția

Campania electorală pentru următoarele alegeri parlamentare în R. Moldova a început deja. Toate partidele își pregătesc armele pentru această luptă.

() Citeşte tot articolul

Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 13 Septembrie 2018, de Dan Nicu

O tragedie uitată – Cehoslovacia anului 1968

În a doua jumătate a lunii august, Europa a marcat 50 de ani de la invadarea Cehoslovaciei de către trupele URSS şi ale altor state din blocul sovietic.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

() Citeşte tot articolul

 


Cele mai citite articole Timpul.md