Astăzi 21 Februarie 2020, Vineri - Ultima actualizare la ora 16:33
Abonamente

Politică 10 Octombrie 2017, ora 07:16

INTERVIUDumitru Diacov: „Poate, peste 100 de ani, Unirea va fi un proiect real”

Marime Font

Astăzi, Vladimir Plahotniuc nu este mai influent decât Vladimir Voronin în perioada sa de glorie. Așa consideră președintele de onoare al Partidului Democrat, Dumitru Diacov. Veteranul politicii moldovenești vorbește în perimieră despre gradul înalt de influență al liderului PDM asupra prim-ministrului și a spicherului Parlamentului. Totodată, el explică în ce mod formațiunea din care face parte a reușit să adune de la 19 la peste 40 de mandate în legislativ și să devină principalul partid de guvernare. 

- Partidul Democrat este formațiunea care, în prezent, guvernează R. Moldova şi are o majoritate impunătoare în Parlament. În ce măsură ați crezut că acest lucru este posibil, ținând cont de rezultatele alegerilor parlamentare din 2014, când partidul a obţinut mai puţin de 20 de mandate?

- Eu sunt unul dintre puținii dintre reprezentanți ai mediului politic, care acum 20 de ani am fost într-un partid și acum sunt în același partid. Atunci când PDM era slab, era foarte simpatic pentru toate partidele, fiindcă nu prezenta interes și nu era concurent pentru celelalte forțe politice. Dar acum lucrurile s-au schimbat. Există partide de extremă dreaptă sau stângă. Noi însă nu utilizăm limbajul ăsta antiromânesc, antirusesc sau foarte prorusesc, sau foarte proromânesc.

- Totuşi, dle Diacov, câți deputați aveaţi în 2014?

- Nouăsprezece …

Loading...


- Dar acum câți aveți?

- Peste 40.

- Adică, timp de trei ani, acești oameni și-au schimbat viziunile și au înțeles că valorile promovate de PDM îi reprezintă? Sau cum să înţelegem altfel acest turism politic?

- Când aveam 19 deputați, partidul era bun, dar dacă avem 40 și ceva, deja nu e bun… De ce nu apăreau întrebări când oamenii plecau de la Partidul Democrat la PCRM, mai întâi, și apoi la PLDM? Atunci toți se bucurau. La începutul anilor 2000, eu am fost la dl Voronin. El avea atunci majoritate constituțională și i-am propus să modificăm Constituția și să interzicem turismul parlamentar, fiindcă nu e o practică bună. Din motivul că atunci majoritatea migra spre PCRM, propunerea mea nu a fost acceptată. Voronin spunea că aceasta este o normă nedemocratică și argumentarea lui era: ce o să zică Europa? PDM a făcut mereu alianțe cu partidele de orientare democratică, însă caracteristica acestor formațiuni e rânza multă și fiecare cu buricul lui. Ar fi trebuit să mergem la alegeri anticipate, dar PDM a considerat că este capabil să guverneze și să-și asume soarta țării. Atunci deputați din diferite fracțiuni, care au fost de acord cu poziția noastră, s-au alăturat echipei, iar ceilalți au rămas în opoziție. Cum poți să-i judeci că n-au dorit alegeri anticipate? Constituția nu interzice turismul politic și avem experiența aceasta de mai mulți ani.

„A ţinut Ghimpu lumânarea cuiva?”

- Oricum, se vorbește că unii deputați, care s-au alăturat fracțiunii PDM, au fost supuși presiunilor sau chiar au fost cumpărați de către colegii dvs…

- Asta-i deja altceva. Opoziția mereu trebuie să fie de cealaltă parte a baricadei și să se manifeste. Ei au găsit de cuviință să arate cu degetul la chestiile astea.

- Păi, nu au motive s-o facă?

- Eu nu știu, n-am participat la astfel de acțiuni. Consider că deputații sunt oameni maturi și serioși. Ei au venit în partid, ca să asigure continuitatea mandatului și integrarea europeană. Dacă membrii unui partid pleacă, e problema conducerii formațiunii respective, care are un comportament necorespunzător.

- Liderul PL, Mihai Ghimpu, a declarat că PDM a exercitat presiune în raport cu deputații PL, care au plecat din fracțiune. E adevărat?

- În 2016, dl Ghimpu nu făcea asemenea declarații, dar acum o spune într-o anumită conjunctură politică, pentru a aduce avantaje Partidului Liberal. A ținut Ghimpu lumânarea cuiva, când cineva ar fi exercitat presiuni?! Eu nu știu, nu am fost acolo și nu vreau să supăr acești oameni. Mulți pleacă de la un partid la altul, ca să se realizeze.

„Facem doi pași înainte și trei înapoi”

- Integrarea europeană este unul dintre obiectivele prioritare pentru PDM. Cât de real vi se pare acest scop, în contextul în care UE se destramă și nu are tendințe de extindere spre Est?

- Eu nu știu de unde aveți date că UE se destramă. Da, ei se confruntă cu anumite probleme, dar nimeni nu ar zice că Brexit-ul Marii Britanii înseamnă destrămarea comunității. Anumite probleme au existat mereu, dar întotdeauna europenii au demonstrat că sunt o forță. Evident că este important ca UE să se consolideze, căci aceasta ar însemna pentru noi o lumină la capătul tunelului. Și noi spunem acest lucru din convingere. Statul ăsta nu mai poate fi hărțuit – facem doi pași înainte și trei înapoi. Când spunem că vrem integrarea europeană, dăm un semnal că, indiferent de animozitățile interne, spre asta tindem, iar PDM își asumă această răspundere.

- Bine dar deocamdată și-o asumă doar la nivel declarativ. Practic, nu prea vedem acțiuni concrete…

- Sigur că la nivel declarativ, căci în 2018 nu o să decidă Partidul Democrat, ci alegătorii. Noi doar venim cu oferta. De când am ajuns noi la guvernare, lucrurile în Guvern se mișcă bine.

- Nu știu cât de bine se mișcă, pentru că în această perioadă au fost reținuți doi miniștri.

- Păi, nu asta a vrut societatea și presa?

- Pe alocuri, nu trebuie să facem ceea ce vrea societatea sau presa, dar să vedem că persoanele care într-adevăr au încălcat legea sunt reţinute. Dacă astăzi cei doi miniștrii reținuți se află la libertate, rezultă că ei sunt nevinovaţi.

- Eu nu sunt procuror și nici judecătorul judecătorilor, dar sper că acești oameni au fost pedepsiți pentru faptele pe care chiar le-au săvârșit. Poate că mai sunt în funcții oficiali care ar trebui să răspundă, dar va veni și timpul lor. Noi trebuie să facem în așa fel, încât orice pedeapsă să fie inevitabilă.


„Cu dl Filat a fost o altă istorie”

- S-a creat totuși impresia că aceste rețineri au fost făcute de ochii europenilor, ca să demonstrați că luptați cu corupția. Sau greșesc?

- Toate lucrurile se văd în comparație. Noi am avut mulți ani când nici un procuror nu îndrăznea să rețină un ministru şi toți rămâneau în funcții. Acesta este un prim pas, o primă experiență, dacă doriți.

- Sunteţi sigur că ceilalți miniștri sunt curați? Pentru că au fost reținuți selectiv: un ministru liberal și un altul propus de transfugii de la PLDM – persoane pe care PDM putea să le sacrifice fără grijă.

- Eu nu pot să vorbesc public despre lucruri pe care nu le cunosc. Am suspiciunile mele, dar nu pot lansă învinuiri la adresa cuiva. Evident că nu este un lucru bun pentru orice guvernare, când cineva dintre miniștri este reținut. Şi dacă au fost eliberați din arest, asta nu înseamnă nimic... de fapt, eu aș face lucrul acesta mai des. N-aș ține arestați toți oamenii care nu prezintă pericol pentru societate.

- Nici pe Vlad Filat?

- Nu știu. Cu dl Filat a fost o altă istorie. Pentru mine este important procesul de reformare a justiției. Sistemul face pași timizi, dar îi face înainte. Dacă vom păstra ritmul acesta, vom fi puși în situația să ne mişcăm mai repede. Mai devreme sau mai târziu o să ajungem și noi în rând cu lumea.

„I-aș sfătui pe procurori să nu facă analiză politică”

- Apropo despre reformarea justiției. Toată ţara a văzut că CNA oferă imunitate deplină socialiștilor şi democraţilor, chiar dacă reprezentanţi acestor partide figurează în mai multe anchete jurnalistice. Nu vi se pare selectivă această reformă judiciară?

- Of... Eu nu sunt din domeniu. Dar nici voi, presa, nu aveți dreptate. De parcă aţi cere: arestați-ne și de acolo vreo zece persoane! Trebuie să fie reținuți cei care sunt vinovați, indiferent din ce partid fac parte. Eu i-aș sfătui pe judecători, procurori și pe cei care lucrează în structurile de forță să nu facă analiza politică a persoanelor care ajung în vizorul lor.

- Cât de multă liberate au CNA și Procuratura Anticorupție?

- Poate că ei ar fi vrut să fie mai liberi. Totuși, orice libertate presupune și responsabilitate. Din cauza excesului de libertate și democrație, am uitat că avem și anumite obligațiuni. Consider că, în acest domeniu, există o evoluție pozitivă în comparație cu anii precedenți. La subiectul ăsta discutam cu un prieten din Belarus. Îi spuneam la ultimele alegeri că iarăși n-am fost capabili să alegem o direcție de dezvoltare clară și că mergem spre anticipate. Şi el mi-a răspuns: „Dumitru, voi măcar aveți alegeri”. În această expresie este multă încărcătură, însă noi avem totuși democrație. La noi un partid se poate naşte în câteva zile, dacă face două concerte şi trei mitinguri. Numai în 2001 populația a votat masiv pentru un partid, pentru că acesta promitea Uniunea Rusia-Belarus, votcă ieftină, cârnaț ieftin și pensii mari.


„La noi în țară jurnaliștii sunt foarte leneși”

- Din ce surse media vă informați zilnic?

- Din toate. Eu am un neajuns. Aproape că nu privesc filme artistice sau show-uri. Mereu sunt ocupat cu emisiuni de analiză sau dezbateri politice. Mă strădui să știu ce vorbesc toți actorii politici, fiindcă altfel nu poți să te orientezi foarte bine.

- Dar când priviți Publika TV, CANAL 2, CANAL 3 sau Prime, posturi care aparțin oficial liderului PDM, când vedeţi aceleaşi feţe şi ascultaţi aceleaşi discuții unilaterale în favoarea guvernării, ce simţiţi?

- Când eram spicher al Parlamentului, era practic o singură televiziune - Moldova 1. Și, ca să nu apară situații în care vreun reporter să-mi adreseze doar întrebări comode, preferam să merg la dezbateri cu jurnaliști din diferite tabere. Asta-i ideea mea de jurnalism. Nu mă bucură aproape nicio televiziune din R. Moldova, căci fiecare este cu neajunsurile sale: ori sunt prea loiale, ori sunt prea de opoziție. Astfel se creează situația în care 90% din cetățenii care nu sunt membri ai nici unui partid nu au de unde să se informeze. Îmi pun întrebarea: cei care fac aceste televiziuni, la ce se gândesc?!

- De ce nu-l întrebați acest lucru pe colegul dumneavoastră, Plahotniuc, care finanțează un asemenea trust media?

- Și unii și alții cred că greșesc când gândesc că posturile TV sunt foarte eficiente, fiind unilaterale. Lumii îi place să vadă oameni care gândesc. Eu cred că această situație este temporară, pentru că o televiziune se face sub influența altor televiziuni. La noi în țară jurnaliștii, din păcate, sunt foarte leneși. Voi, cei de la TIMPUL, unde vă poziționați?

„Finanțarea unui partid este o mare durere de cap…”

- Undeva pe la mijloc suntem, dar nu despre noi e vorba astăzi. Care sunt sursele de finanțare ale Partidului Democrat?

- De când sunt președinte de onoare al Partidului Democrat, nu am nicio atribuție la acest capitol. Slavă Domnului, pentru că asta este o mare durere de cap pentru orice lider de partid. PDM se află la guvernare și este cea mai disciplinată formațiune – o spun fără nici un pic de exagerare. Respectiv, printre membrii sau simpatizanți partidului sunt foarte mulți oameni de afaceri sau cu diferite posibilități. Ei sunt cei care contribuie financiar. Important e, ca din punct de vedere juridic, să fie totul absolut corect. Noi avem și un mecanism de adunare a cotizațiilor, care sunt benevole.

- Care este, în acest sens, aportul financiar al lui Vlad Plahotniuc?

- Despre asta trebuie să vorbiți cu el, eu nu cunosc.

- El nu oferă interviuri de acest fel, ca să stea față în față cu jurnalistul.

- Având în vedere calitatea presei noastre, câteodată poate că e bine să nu apari prea des... (râde)

„Dacă alegerile ar avea loc acum, la putere ar veni stânga radicală”

- În 2018, cel mai probabil vom vota conform sistemului mixt, propus de socialiști, ca răspuns la propunerea PDM de a trece la sistemul de vot uninominal. Ce șanse în acest scrutin ar fi avut Partidul Democrat, dacă n-ar fi fost modificat sistemul electoral?

- Eu cred că avea șanse bune. Chiar sunt convins de acest lucru. Una e ceea ce arată sondajele și ceea ce se petrece acum în politică și e cu totul altceva, când peste un anumit lucrurile se stabilizează. Oricum, în ajun de alegeri, oamenii fac comparații între ceea ce a fost și ceea ce este. Totuşi, dacă alegerile ar avea loc acum, la putere ar veni stânga radicală. Oamenii votează în funcție de starea de spirit pe care o au la acel moment.

- Cine va avea de câștigat de pe urma sistemului mixt?

- PDM va avea șanse bune, pentru că este cel mai organizat partid. Ne căutăm de treabă și trebuie să convingem cetățenii că nu creăm conflicte interne. Partidul Democrat are mai multe posibilități să promoveze oameni de treabă pe circumscripțiile uninominale, la nivel local. Toți concurenții înțeleg că noi dispunem de potențial serios. Vom face sondaje, ca să aflăm cine sunt mai influenți în regiuni și se bucură de mai multă încredere, vom discuta şi cu oamenii respectivi. Presupun că așa vor face toate partidele. La rândul său, opoziția trebuie să demonstreze că este mai bună, dar nu pur și simplu să se viseze la guvernare. Știm că şi PLDM, și alte partide, au optat la un moment dat pentru sistemul mixt. Dar cred că liderii de la nivel local o să se orienteze către PDM, deoarece ei înțeleg că formațiunea noastră are mai multe perspective.


Miniștrii din actualul Guvern vin la ședințele PDM

- Când aţi schimbat sistemul de vot, PDM a fost pe aceeași lungime de undă cu PSRM. Cum explicați faptul că, pe subiecte de importanță națională, cele două formațiuni, aparent concurente, colaborează deschis?

- Este absolut clar că orice partid din Parlament se comportă în conformitate cu interesul propriu. Dacă partidul este în opoziție, el poate vota împreună cu guvernarea unele chestiuni, care-i convin. Atunci cei care sunt la conducere nimeresc în capcană, deşi în realitate votul a fost convenabil pentru ambele formațiuni. Dacă alegătorii nu sunt de acord cu acest lucru, în 2018 vor sancționa cele două partide. De aceea nu văd nicio problemă. În Moldova există stilul ăsta de a face politică, care e mai vesel decât alții.

- Maia Sandu a declarat că oficiali de la Bruxelles i-au spus că, întâlnindu-se cu Vlad Plahotniuc, Pavel Filip și Andrian Candu, au observat că ultimii doi au o importanță minoră în prezența primului. Așa stau lucrurile într-adevăr?

- Este o situație puțin neobișnuită, când o persoană care nu deține o funcție în stat are o greutate nu mai mică decât premierul și spicherul Parlamentului. Cinovnicilor europeni li se pare stranie chestia respectivă, pentru că ei sunt deprinși să discute cu oamenii care dețin funcții oficiale. Dar dl Plahotniuc este președintele PDM, este coordonatorul alianței și tot el i-a promovat pe Candu şi Filip în funcțiile respective. Deci, el are un cuvânt de spus.

- La ședințele Partidului Democrat vin și miniștrii?

- Da. Se discută multe lucruri. Se face o analiză a săptămânii anterioare și se vorbește despre agenda pentru perioada următoare. Un partid care se află la guvernare este obligat să facă anume aşa.

- Am auzit că fiecare ministru este plătit lunar de PDM cu 5000 de euro, suplimentar la salariu. Este adevărat?

- N-am idee. Nu știu nimic despre așa cea. Întrebați miniștrii, ei ar trebui să știe. (râde)

„Poate, peste 100 de ani, Unirea va fi un proiect real”

- Cu ce este mai reală integrarea europeană a RM, decât Unirea cu România?

- Aici voi veni cu părerea mea strict personală. Mă cunosc cu 90 la sută dintre politicienii din România. Am discutat practic cu toți oamenii importanți în diferiți ani, dar niciodată nici un demnitar român nu a vorbit cu mine despre Unire. Mai mult decât atât, unii dintre ei spuneau că au nevoie de o R. Moldova democrată, civilizată și prosperă. Cât ține de politicienii noștri care ies și ciripesc din când în când să ne unim cu România pentru a avea salarii și pensii bune, aceștia au grijă doar de procentele și mandatele de deputat. România astăzi nu este în stare să ducă această povară, dacă e să vorbim serios. Poate că peste 100 de ani se va asimila totul și va fi un proiect real.

- La începutul anilor 2000, Vladimir Voronin era cea mai influentă persoană în stat. În prezent, Vlad Plahotniuc este la fel de influent?

- Voronin era președintele republicii și avea majoritate constituțională în Parlament. Noi nu avem această majoritate și Plahotniuc nu are o funcție oficială în stat. Important este partidul, iar din punctul acesta de vedere PDM și liderul formațiunii au o anumită influență. Nu putem însă compara cu ceea ce a fost în perioada lui Voronin.

Un articol de: Dorin Galben Contactează autorul
 Urmărește știrile Timpul.md pe Telegram
loading...
Loading...
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Moldova 21 Februarie 2020, ora: 16:33

Jizdan îi acuză pe cei din „ProMoldova” că și-au schimbat comportamentul după ce Candu a vizitat Israelul

Jizdan îi acuză pe cei din „ProMoldova” că și-au schimbat comportamentul după ce Candu a vizitat Israelul

Fostul ministru de Interne Alexandru Jizdan nu exclude că cei șase deputați au părăsit PDM în urma unei întrevederi cu Ilan Șor în Israel.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 15:25

Dezmembrarea PDM ia amploare! Mai mulți primari din raionul Rezina au părăsit partidul și susțin grupul „Pro Moldova”

Dezmembrarea PDM ia amploare! Mai mulți primari din raionul Rezina au părăsit partidul și susțin grupul „Pro Moldova”

Au părăsit PD pentru că nu-i mai reprezintă! Șase primari ai unor localități din raionul Rezina și vicepreședinta raionului, Aurelia Grigoriță, au anunțat că părăsesc rândurile Partidului Democrat din Moldova și susțin grupul parlamentar „Pro Moldova”.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 14:40

Stoianoglo PROMITE că 29 de oameni ar urma să fi audiați în dosarul finanțării PSRM din Bahamas / Nicio persoană nu este încă BĂNUITĂ

Stoianoglo PROMITE că 29 de oameni ar urma să fi audiați în dosarul finanțării PSRM din Bahamas / Nicio persoană nu este încă BĂNUITĂ

29 de persoane fizice urmează a fi audiate de procurori în dosarul finanțării PSRM din Bahamas.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 14:31

Dodon e nervos că „subalternii” săi și ai lui Chicu vând PĂDURILE MOLDOVEI

Dodon e nervos că „subalternii” săi și ai lui Chicu vând PĂDURILE MOLDOVEI

Tăierea ilicită a pădurilor este o problemă gravă în opinia șefului statului, Igor Dodon. Acesta le promite pădurarilor că „vor intra la închisoare”, dacă continuă să vândă ilegal lemn, iar ministrului Agriculturii, Ion Perju, îi promite că riscă...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 14:28

Eșanu: Andronachi și Dodon au bătut palma la „Metalferos”. Acum de acolo se finanțează și PD și PSRM

Eșanu: Andronachi și Dodon au bătut palma la „Metalferos”. Acum de acolo se finanțează și PD și PSRM

Eșanu a declarat, în cadrul unui interviu pentru Europa Liberă, că după ce în vară Andronachi dispăruse o perioadă din Republica Moldova, ulterior președintele Igor Dodon „i-a dat asigurări că nu-l atinge”.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 14:22

Sute de mii de pangolini au fost vânduţi ilegal în întreaga lume în ultimele două decenii

Sute de mii de pangolini au fost vânduţi ilegal în întreaga lume în ultimele două decenii

 Aproape 900.000 de pangolini, o specie aflată pe cale de dispariţie, au fost vânduţi ilegal în întreaga lume în ultimele două decenii, a informat joi un ONG care monitorizează circuitul traficului de animale, citat de AFP. "Nu trece o zi fără a vedea o...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 14:00

VIDEO / SCANDAL ÎN PARLAMENTUL R. MOLDOVA. Deputații din opoziție au BLOCAT tribuna Legislativului și nu i-au permis lui Chicu să citească raportul de 100 de zile

VIDEO / SCANDAL ÎN PARLAMENTUL R. MOLDOVA. Deputații din opoziție au BLOCAT tribuna Legislativului și nu i-au permis lui Chicu să citească raportul de 100 de zile

Ședință cu SCANDAL la Parlament: Deputații din opoziție au BLOCAT tribuna Legislativului, în ziua în care premierul Chicu a venit neanunțat în Parlament să-și citească raportul la 100 de zile de activitate

( ) Citeşte tot articolul

IT&C 21 Februarie 2020, ora: 13:42

Startup Week 2020 – cel mai important eveniment pentru antreprenori, revine la Chișinău

Startup Week 2020 – cel mai important eveniment pentru antreprenori, revine la Chișinău

Peste 1000 de actuali și viitori antreprenori sunt așteptați la cel mai important eveniment local dedicat antreprenoriatului – Chișinău Startup Week 2020. Acesta va avea loc în perioada 23-27 martie și va include o serie de evenimente de interes pentru cei din domeniu. Timp de...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 13:20

DE CE INSPECTORATUL NAȚIONAL DE POLIȚIE DOARME ? 40% din posesorii de autovehicule nu achită TAXA rutieră și respectiv NU EFECTUEAZĂ revizia tehnică a unității de transport

DE CE INSPECTORATUL NAȚIONAL DE POLIȚIE DOARME ? 40% din posesorii de autovehicule nu achită TAXA rutieră și respectiv NU EFECTUEAZĂ revizia tehnică a unității de transport

Ratările Bugetelor locale de la evaziunea fiscală a posesorilor de automobile în anul 2020 vor fi de circa 500 milioane lei. Astfel, Primăriile și autoritățile raionale vor aloca pentru întreținerea și reparația drumurilor locale 750 milioane lei în loc de 1,2 miliarde...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 13:07

Daniel Ioniță: „În momentul de față NU SUNTEM CONVINȘI că autoritățile de la Chișinău chiar sunt serioase în ceea ce privește parcursul european”

Daniel Ioniță: „În momentul de față NU SUNTEM CONVINȘI că autoritățile de la Chișinău chiar sunt serioase în ceea ce privește parcursul european”

România nu este convinsă că autoritățile de la Chișinău sunt serioase în ceea ce privește parcursul european, declară ambasadorul României la Chișinău, Daniel Ioniță. În cadrul emisiunii „Alternativa europeană” de la Radio Chișinău, diplomatul...

( ) Citeşte tot articolul

Orhei 21 Februarie 2020, ora: 12:56

Prima farmacie socială a fost deschisă la Taraclia cu susținerea Partidului ȘOR

Prima farmacie socială a fost deschisă la Taraclia cu susținerea Partidului ȘOR

La Taraclia, a fost deschisă o farmacie socială, unde medicamentele sunt vândute fără adaos comercial și costă, în medie, cu 20% mai puțin decât în alte farmacii. Este a treia farmacie socială din țară, deschisă cu susținerea Partidului „ȘOR” la...

( ) Citeşte tot articolul

Timpul Liber 21 Februarie 2020, ora: 12:13

Loteria Națională: Cresc șansele de a câștiga 3 milioane de lei cu biletul ”Bonus de Crăciun”

Loteria Națională: Cresc șansele de a câștiga 3 milioane de lei cu biletul ”Bonus de Crăciun”

Cel mai generos bilet din istoria loteriei din Moldova încă mai păstrează câștigurile sale de top. În biletul ”Bonus de Crăciun” mai sunt intacte o sumă de 100 de mii de lei, una de 500 de mii de lei și premiul mare de 3 milioane de lei. 

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 12:10

PROTEST LA CHIȘINĂU / Microbuzele nu vor circula LUNI până la ora 10.00

PROTEST LA CHIȘINĂU / Microbuzele nu vor circula LUNI până la ora 10.00

Transportatorii care administreaza rutele de microbuz din Chisinau anunta pentru luni, 24 februarie, o actiune de protest. Microbuzele nu vor iesi la linie pana la ora 10.00.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 12:07

Autoritatea Aeronautică Civilă pretinde că „HiSky” nu are voie să vândă bilete în R. Moldova

Autoritatea Aeronautică Civilă pretinde că „HiSky” nu are voie să vândă bilete în R. Moldova

Consumatorii de servicii avia au de astăzi o nouă alternativă – HiSky. Compania - fondată în R.Moldova, se lansează pe piața locală și regională în baza unui parteneriat cu operatorul român Cobrex Trans, se anunță într-un comunicat expediat de către...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 12:04

Pieton spulberat în centrul capitalei. Ar fi fost băut și traversa neregulamentar - VIDEO

Pieton spulberat în centrul capitalei. Ar fi fost băut și traversa neregulamentar - VIDEO

Graba și iresponsabilitatea unor pietoni poate să ducă la urmări grave. Este și cazul unui bărbat din Chișinău, care a încercat să traverseze neregulamentar strada, dar a ajuns la spital cu o fractură la picior.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 12:03

Exemplu pentru Moldova: Ucraina a blocat accesul la aproape 100 de site-uri de pariuri ilegale

Exemplu pentru Moldova: Ucraina a blocat accesul la aproape 100 de site-uri de pariuri ilegale

Comisia Națională pentru Reglementare de Stat în domeniul Comunicațiilor și Informatizării (CNRSCI) din Ucraina a obligat toți operatorii de telecomunicații din țară să blocheze accesul la aproape 100 de site-uri de pariuri sportive și cazinouri online ilegale. Printre site-urile...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 11:58

Suicid, la COJUȘNA. Un tânăr de 30 de ani și-ar fi pus capăt zilelor

Suicid, la COJUȘNA. Un tânăr de 30 de ani și-ar fi pus capăt zilelor

Tragedie fără margini într-o familie din satul Cojușna, raionul Strășeni. Un tânăr de 30 de ani s-ar fi strangulat în podul casei. Descoperirea macabră a fost făcută în seara de 20 februarie, de către un vecin, care a chemat imediat poliția. La fața locului...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 11:21

Pericol extrem la câțiva kilometri de granița României!

Pericol extrem la câțiva kilometri de granița României!

 Statul român ignoră, complet, depozitul de deșeuri radioactive de la Koslodui din Bulgaria in care se vor depozita 350.000 tone. Marți, 18 Februarie 2020, la Craiova, finanțatorul depozitului de deșeuri radioactive a organizat o dezbatere privind depozitul de deșeuri ce se...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 11:12

Planurile lui Dodon dacă câștigă alegerile: Federalizarea R. Moldova și... „ieșirea din bortă”

Planurile lui Dodon dacă câștigă alegerile: Federalizarea R. Moldova și... „ieșirea din bortă”

Declarații bizare ale lui Igor Dodon despre „planurile sale” în următorii ani.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 11:11

opinie Nicolae Negru: O alianță oficială PD-PSRM ar fi un pas sinucigaș pentru democrați

Nicolae Negru: O alianță oficială PD-PSRM ar fi un pas sinucigaș pentru democrați

”Igor Dodon stă în spatele scindării Partidului Democrat. PD putea să existe în forma în care a existat, într-o alianță neformală cu PSRM, chiar să voteze uneori împotriva unor inițiative guvernamentale care nu le sunt pe plac. Dar Igor Dodon nu...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 11:09

În 2019, peste 10 MII de cazuri noi de CANCER au fost înregistrate în Moldova

În 2019, peste 10 MII de cazuri noi de CANCER au fost înregistrate în Moldova

În 2019, peste 10 mii de cazuri noi de cancer au fost înregistrate în Moldova. Printre cele mai frecvente tipuri de cancer se numără cancerul colorectal, de sân și de col uterin.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 10:55

Ce se întamplă în creier când nu dormi suficient

Ce se întamplă în creier când nu dormi suficient

Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte....

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 10:51

Stoianoglo nu exclude că DOSARUL PLATON va fi rejudecat

Stoianoglo nu exclude că DOSARUL PLATON va fi rejudecat

Procurorul general Alxandr Stoianoglo nu exclude posibilitatea ca dosarul lui Veaceslav Platon să fie rejudecat, după ce în spațiul public au apărut acuzații precum că s-ar urmări încercări de a-l elibera pe controversatul om de afaceri. Stoianoglo a declarat, în cadrul...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 10:47

CEC a autorizat desfășurarea unui EXIT POLL pentru alegerile parlamentare noi din 15 martie 2020

CEC a autorizat desfășurarea unui EXIT POLL pentru alegerile parlamentare noi din 15 martie 2020

CEC a autorizat desfășurarea unui sondajul de opinie de tip exit-poll pentru alegerile parlamentare noi din 15 martie 2020 în CEU nr. 38, municipiul Hâncești

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Februarie 2020, ora: 10:38

Frica de coronavirus şi o informaţie falsă i-au făcut pe oameni să atace autobuze cu pietre, în Ucraina / FOTO, VIDEO

Frica de coronavirus şi o informaţie falsă i-au făcut pe oameni să atace autobuze cu pietre, în Ucraina / FOTO, VIDEO

Proteste violente şi confruntări cu poliţia au izbucnit în mai multe regiuni din Ucraina, după ce un e-mail transmis în masă, care pretindea că aparţine ministerului Sănătăţii din Ucraina, a răspândit informaţia falsă potrivit căreia ar exista 5 cazuri de...

( ) Citeşte tot articolul
Current tier / breakpoint: xs sm md lg xl (= visible only on this breakpoint)

.hidden-xs-down .hidden-sm-down .hidden-md-down .hidden-lg-down

.hidden-xs-up .hidden-sm-up .hidden-md-up .hidden-lg-up .hidden-xl

.hidden-xs (only) .hidden-sm (only) .hidden-md (only) .hidden-lg (only) .hidden-xl (only)