Artă

Ecoul aripilor de cântec

Lucrările Larisei Burac sunt deosebite prin faptul că în concepţia sa de pictor a negat întotdeauna culoarea neagră. Ele exprimă indirect tristeţea, suferinţa, dar şi bunătatea sufletească a pictoriţei.

Această expoziţie aduce la cunoştinţa marelui public opera artistei, cu acest scop fiind lansată şi o broşură în care sunt reproduse cele mai importante picturi.

Victor Cuzmenco, directorul Şcolii de arte „A. Şciusev”, susţine că întreaga creaţie a Larisei Burac a evoluat în trei etape: prima – cea postuniversitară, în care ea încercă să se definească în ipostaza de pictor şi să-şi aleagă stilul propriu: adesea în faţa unei lucrări proaspăt terminate rămânea profund impresionată de ceea ce i-a reuşit. A doua etapă vine după cinci ani şi se caracterizează prin picturi orientate mai mult spre simbolism şi culori mai intense. A treia etapă ţine de postmodernism, lucrările erau de dimensiuni mai mari, mai conceptuale, ba chiar se observă o abordare filosofică.

În creaţia sa, Larisa Burac s-a inspirat din folclorul moldovenesc, fiind frapată îndeosebi de covorul tradiţional. I-a fost foarte aproape sufletului şi credinţa, icoana Sfintei Treimi o ţinea mereu alături, încercând astfel să sfinţească lucrarea pe care o realiza. Alte surse de inspiraţie au fost culturile orientale – chineză, japoneză şi, în special, cea indiană.

Expoziţia cuprinde 36 de lucrări ale pictoriţei şi a fost organizată de soţul ei, Mihai Burac, care a susţinut-o mereu în toate activităţile.

Anastasia Morari,
stagiară la TIMPUL

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *