Astăzi 22 Ianuarie 2021, Vineri - Ultima actualizare la ora 12:21
babasının taş gibi bir kadını bulup evlenmeye karar vermesi porno ve onu bir de kendi yaşadıkları eve getirmesi sonucunda mobil porno hayalini kurduğu seksi kadının üvey annesi gibi sex hikayeleri olduğunu fark eden genç adam seks tecrübesinin ve üst sex izle seviye olduğu dışarıdan bakıldığında çok net şekilde porno seyret belli olan üvey annesini hayal edip 31 çekerek düşlerken porno izle odanın oradan geçen mature üvey oğlunu görür Odaya hd porno gelip sikini kimin için kaldırdığını soran üvey annesiyle porno farkında olmadan yakınlaşan genç adam boşalmak mobil porno izle için olgun bir kadının hayallerini kurduğunu söyleyince mature porno izle sikini eline alıp amına sokmadan çıplak şekilde üzerine çıktı
Abonamente

Istorie 13 Ianuarie 2021, ora 06:50    Din editia print

La Unirea Basarabiei cu România /// Zbor cu avionul spre Hotin şi Cetatea Albă în 1930

Marime Font

În anul 1930, Direcţia Aviaţiei Civile din Bucureşti a întocmit un proiect de zbor cu avionul între capitala Basarabiei şi Bucureşti, dar şi între centrele judeţene, aşa încât să se ajungă în orice colţ al provinciei, dus-întors, într-o zi.

Odată aranjată viaţa internă a României după Marea Unire din 1918, s-a pus problema legăturii rapide între provinciile istorice şi oraşele mari din interiorul regatului, inclusiv în interiorul unei regiuni. Alta decât cea cu trenul sau cu automobilul, mult mai rapidă - cu avionul. Pentru ca basarabenii să beneficieze de avantajul acestor deplasări, Direcţia Aviaţiei Civile din Bucureşti a întocmit, în anul 1930, special pentru Basarabia, un proiect de legătură aeriană dintre Chişinău şi principalele oraşe ale României, dar şi în cadrul capitalelor judeţene din Basarabia.

În scopul propagării acestei idei printre locuitorii Basarabiei, un avion al Direcţiei Aviaţiei Civile din Bucureşti s-a deplasat, la 28 octombrie 1930, în Basarabia, unde a vizitat oraşele Hotin, Cernăuţi, Bălţi, Orhei, Tighina, Cahul, Bolgrad, Cetatea Albă şi Ismail. Totodată, în cadrul acestei vizite urma să se aleagă terenuri pentru aeroporturi. Rezultatul vizitei a fost peste aşteptări: autorităţile civile şi militare, dar şi populaţia au primit cu entuziasm propunerea aviatorilor. La întrevederi s-a constatat că primăriile oraşelor vizitate au deja fondurile necesare cumpărării unui avion, sumele variind între 200.000 şi 1 milion de lei. În scurt timp, în toate judeţele s-au constituit asociaţii pentru navigaţie aeriană, reunite în Asociaţia civilă din Basarabia pentru navigaţie aeriană.


Nu s-a pus problema beneficiului pecuniar imediat. În acest sens, se preciza că „în anii următori, când populaţia se va obişnui cu transporturi aeriene, veniturile vor fi mult mai mari şi vor acoperi cu un surplus cheltuielile de investiţie făcute în primul an”. Pentru primul an de zbor se planifica un buget total de 28.890.570 lei.

Potrivit proiectului, pentru legătura aeriană cu oraşele din afara provinciei, inclusiv cu capitala Ţării, urmau să se instituie următoarele rute: Chişinău - Galaţi - Bucureşti şi retur, precum şi ruta Chişinău - Cernăuţi.

În interiorul Basarabiei, proiectul prevedea deschiderea a trei linii, cu centrul la Chişinău, cu deplasări la nordul, sudul şi estul Basarabiei, în principalele oraşe din zonă, anume:
1) Chişinău - Cetatea Albă;
2) Chişinău - Bălţi - Hotin;
3) Chişinău - Orhei - Soroca.
Fiecare rută aeriană avea câte un avion, al patrulea urma să rămână în rezervă la Chişinău. Se preconiza deschiderea încă a unei rute: Chişinău-Ismail.

Cursele urmau să fie efectuate cu avioane de transport cu trei-patru locuri pentru pasageri, cu motoare a căror putere era de circa 200-250 CV. Scopul acestor zboruri era să se ajungă în orice colţ al Basarabiei, dus-întors, într-o singură zi. De acest avantaj puteau beneficia atât persoanele de rang înalt, inclusiv corespondenţa oficială, poşta, cât şi cei care desfăşurau activităţi de business, populaţia.

Să ne imaginăm un zbor împreună:
Cursa Chişinău - Cetatea Albă. Distanţa de 150 km urma să fie parcursă într-o direcţie timp de o oră de zbor (s-a calculat reieşind din viteza de 160 km/oră a avionului), iar o cursă completă, tur-retur, în două ore. Plecarea din Chişinău era stabilită pentru ora 6.00, iar sosirea la Cetatea Albă era planificată la ora 7.00. După o pauză de 30 min., decolarea din Cetatea Albă spre Chişinău era fixată pentru ora 7.30, iar sosirea în capitala Basarabiei la ora 8.30.

Cursa Chişinău - Bălţi - Hotin. Având ca centru important oraşul Bălţi până la hotarul de nord al Basarabiei, s-a decis o escală în capitala de nord a Basarabiei. Distanţa de 240 km dintre Chişinău şi Hotin trebuia efectuată pe-o direcţie într-o oră şi 40 min., iar tur-retur - în trei ore 20 min. Decolarea din Chişinău era planificată la ora 6.10, sosirea la Bălţi era stabilită pentru 6.50. La Bălţi, după o pauză de 20 min., la 7.10, avionul îşi lua zborul spre Hotin şi ajungea la destinaţie la ora 8.10. Returul spre Bălţi era stabilit pentru ora 10.00, unde se ajungea într-o oră, adică la 11.00. Urma apoi o pauză de mai multe ore, căci decolarea spre Chişinău era fixată la ora 18.00, iar la Chişinău se ajungea la ora 19.00.

Cursa Chişinău - Orhei - Soroca. Şi în cazul acestei curse s-a decis o escală la Orhei. Distanţa totală dintre Chişinău şi Soroca era de 140 km. Cursa urma să se efectueze într-o oră de zbor, iar cea completă - în două ore. Plecarea din Chişinău era stabilită pentru ora 6.30. Zborul până la Orhei avea să dureze 15 min., iar după o pauză de 15 minute, la ora 7.00, se decola spre Soroca, unde se ateriza la ora 7.40. Returul spre Chişinău era planificat pentru ora 8.15, cu sosirea la Orhei la 8.55. Spre Chişinău se decola la 9.10 şi aici se ateriza la 9.25.

Cursa Chişinău - Ismail. Au fost efectuate calcule şi pentru ruta de rezervă. Distanţa de 200 km dintre Chişinău şi Ismail urma să fie parcursă timp de o oră şi 20 min. Decolarea era fixată pentru ora 16.00, iar sosirea la Ismail era la ora 17.20. Returul era stabilit pentru ora 17.40, sosirea în Chişinău urmând a fi la ora 19.00.

Anual, pe fiecare rută urmau să fie efectuate 240 de curse complete. Se preconiza construcţia a două aeroporturi/hangare în punctele extreme ale Basarabiei: Hotin şi Cetatea Albă.

Costul biletelor. Taxa pentru un km de zbor se stabilise de 4 lei, la care se adăugau 100 lei taxa fixă de bilete. Astfel, pentru cursa Chişinău - Cetatea Albă, biletul costa 700 de lei (distanţa 150 km x 4 + 100). Costul unei curse complete tur-retur era de 2.224 lei.
Pentru cursa Chişinău - Bălţi - Hotin costul biletului era: până la Bălţi de 500 de lei (100 km x 4 + 100), iar de la Bălţi la Hotin 600 lei, în total - 1.100 lei. Costul unei curse complete era de 4.071 lei.

Cei care doreau să zboare la Orhei trebuiau să plătească 260 de lei, iar biletul de la Orhei la Soroca costa 500 lei, în total, biletul la cursa Chişinău - Soroca costa 760 de lei. Costul unei curse complete era de 2.224 lei.
Preţul biletului pe ruta Chişinău - Ismail era de 900 de lei. Costul unei curse tur-retur era de 2.965 lei. Pentru biletele dus-întors urma să se acorde o reducere de 25% din costul biletului.

Aşadar, verificaţi ceasurile, ca să nu întârziem la avion…

dr. în drept, Mihai Taşcă,
pentru TIMPUL (11 martie 2011)

 Urmărește știrile Timpul.md pe Telegram
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

UE / Nato 22 Ianuarie 2021, ora: 09:00

Parlamentul European cere sancțiuni împotriva Rusiei după arestarea lui Alexei Navalnîi

Parlamentul European cere sancțiuni împotriva Rusiei după arestarea lui Alexei Navalnîi

 Parlamentul European a adoptat joi o rezoluție prin care invită statele UE să ceară și să impună sancțiuni Rusiei, în urma arestării dizidentului Alexei Navalnîi. Sancțiunile propuse merg de la limitarea accesului în UE pentru oligarhii apropiați de Vladimir...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 22 Ianuarie 2021, ora: 09:00

Istoria celei mai mari mite - 1,35 miliarde de euro pentru a-i construi lui Putin un Palat / Investigația are peste 56 de milioane de vizualizari

Istoria celei mai mari mite - 1,35 miliarde de euro pentru a-i construi lui Putin un Palat / Investigația are peste 56 de milioane de vizualizari

Opozantul rus, închis imediat după ce s-a întors în țară, a contraatacat marți prin publicarea unei vaste anchete anticorupție ce îl vizează pe președintele Vladimir Putin și „palatul” imens pe care și l-ar fi construit pe malul Mării Negre.

( ) Citeşte tot articolul

Externe 22 Ianuarie 2021, ora: 08:57

Olanda interzice circulația pe timp de noapte pentru prima oară după Al Doilea Război Mondial

Olanda interzice circulația pe timp de noapte pentru prima oară după Al Doilea Război Mondial

 Olanda va impune de sâmbătă interdicţia de circulaţie pe timp de noapte, pentru prima dată în epoca postbelică, în încercarea de a stopa propagarea coronavirusului, deputaţii aprobând joi, cu majoritate de voturi, măsura de urgenţă propusă de guvern,...

( ) Citeşte tot articolul

CSI / Rusia 22 Ianuarie 2021, ora: 08:28

Rusia i-a reţinut pe doi aliaţi ai criticului Kremlinului Alexei Navalnîi

Rusia i-a reţinut pe doi aliaţi ai criticului Kremlinului Alexei Navalnîi

 Rusia i-a reţinut, joi, pe doi aliaţi ai criticului Kremlinului Alexei Navalnîi, şi a avertizat că îi va inculpa şi pe alţii, în urma apelurilor făcute online pentru participarea la proteste neautorizate pentru a cere eliberarea politicianului, transmite news.ro.

( ) Citeşte tot articolul

Timpul Local 22 Ianuarie 2021, ora: 08:16

Prognoza METEO 22 ianuarie. Când se răcește vremea

Prognoza METEO 22 ianuarie. Când se răcește vremea

Meteorologii anunță pentru astăzi temperaturi de +4..+7 grade în nordul țării, +5..+8 grade în centru, iar în sudul țării sunt așteptate până la +9 grade Celsius. Cerul va fi variabil, iar vântul va sufla slab din sud. Presiunea atmosferică va fi normală....

( ) Citeşte tot articolul

Sănătate 22 Ianuarie 2021, ora: 08:07

Ce aliment ne ajută să slăbim rapid și sănătos. Nimeni nu se aștepta la asta

Ce aliment ne ajută să slăbim rapid și sănătos. Nimeni nu se aștepta la asta

În perioada sărbătorilor de iarnă cu toții punem câteva kilograme în plus. Perioada grea începe după finalul vacanței, când ne apucăm de slăbit.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Ianuarie 2021, ora: 22:41

Alexandru Slusari: Valeriu Pașa este un mercenar erijat în analist politic

Alexandru Slusari: Valeriu Pașa este un mercenar erijat în analist politic

 `Valeriu Pașa, toxici sunt mercenarii, erijați în analiști politici, care strică aerul în platouri cu declarațiile absolut iresponsabile și care trec orice linie roșie. Cunosc foarte bine că fac acest lucru pentru bani grei. Tradițiile lui Plahotniuc nu au dispărut....

( ) Citeşte tot articolul

Externe 21 Ianuarie 2021, ora: 11:59

Biden a devenit oficial cel de-al 46-lea președinte al Americii - VIDEO

Biden a devenit oficial cel de-al 46-lea președinte al Americii - VIDEO

Fostul senator și vicepreședinte Joe Biden a depus jurământul. El devine astfel cel de-al al 46-lea președinte al Statelor Unite ale Americii. Însă acesta se va afla la conducerea unei națiuni profund divizate care se străduiește să-și păstreze statutul de superputere.

( ) Citeşte tot articolul

Timpul Local 21 Ianuarie 2021, ora: 11:50

Bărbat găsit MORT, după ce a fost lovit de un copac

Bărbat găsit MORT, după ce a fost lovit de un copac

 Potrivit ofițerei de presă a IP Fălești, Eugenia Moldoceanov, bărbatul în vârstă de 54 de ani, locuitor al satului Răuțel, efectuînd lucrări autorizate de defrișare a pădurii, a fost lovit de un arbore în regiunea capului, transmite unimedia.ro.

( ) Citeşte tot articolul

Istorie 21 Ianuarie 2021, ora: 11:40

Calendar ISTORIC: 1991 - A murit Principesa Ileana, ultimul copil al Reginei Maria și al Regelui Ferdinand

Calendar ISTORIC: 1991 - A murit Principesa Ileana, ultimul copil al Reginei Maria și al Regelui Ferdinand

 1077 - Henric al IV-lea, împărat al Sfântului Imperiu Roman, se prezintă ca penitent la Canossa (localitate din Italia de nord), pentru a obţine iertarea Papei; după o aşteptare de 3 zile, este primit de către Papă care îi ridică excomunicarea. 

( ) Citeşte tot articolul
Current tier / breakpoint: xs sm md lg xl (= visible only on this breakpoint)

.hidden-xs-down .hidden-sm-down .hidden-md-down .hidden-lg-down

.hidden-xs-up .hidden-sm-up .hidden-md-up .hidden-lg-up .hidden-xl

.hidden-xs (only) .hidden-sm (only) .hidden-md (only) .hidden-lg (only) .hidden-xl (only)