Economie

Primele imagini cu luminile de pe podul peste Dunăre de la Brăila

Sute de becuri au fost montate şi au fost aprinse, vineri seara, pe toată lungimea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, care va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia şi Dobrogea şi va fi cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.

Imaginile cu podul iluminat feeric au fost surprinse vineri noapte de fotograful Radu Aramă, scrie Adevărul.

„Instalaţia de lumini are 2 km şi, probabil, câteva sute de becuri. Această fotografie a fost realizată azi noapte”, a declarat pentru Adevărul inginerul Viorel Eşanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor la podul peste Dunăre din partea constructorului Astaldi.

Lucrările la podul suspendat de la Brăila sunt realizate în proporţie de peste 50 la sută.

În prezent, sute de muncitori lucrează pe ambele maluri ale obiectivului, care va fi cel mai mare pod din România şi al treilea din Europa.

„Începând de luni începe construcţia cablului principal, iar de la 1 septembrie se va lucra şi în timpul nopţii”, a explicat ing. Eşanu.

Podul peste Dunăre va fi nu numai cel mai mare, dar și cel mai scump pod construit vreodată în România.

Va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri. Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo – câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii.

Deasupra Dunării va fi o porţiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare.

Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Investiţia se ridică la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională. 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *