Opinii și Editoriale

Simbolul pierzaniei

Toate tarile civilizate au un brand, un fel de marca ce le face diferite una de alta. Balticii se mandresc cu demnitatea nationala. Americanii se mandresc cu libertatea. Nemtii sunt respectati pentru calitatea muncii. Japonezii – pentru roboti. Evreii se disting prin mintea agera.

Francezii il au pe Napoleon. Polonezii sunt curajosi. Rusii se baga peste tot. Chinezii sunt harnici si multi. Englezii au Regina. Spaniolii au corida. Ucrainenii au Kievul. Georgienii sunt mandri de ei. De-a lungul istoriei lor, inventate de altii, moldovenii au avut mai multe branduri: harnicia, vinurile, pesticidele, ospitalitatea, fondul unional… Mai modern – trei moldoveni echivaleaza cu o macara; trei moldovence fac un grup de traficate; un moldovean cu un dolar in mana este semn ca si-a vandut un rinichi.

Dar cel mai recent brand al moldovenilor este „Vacusoara, pensioara si matusa Marioara”. Anume datorita acestei marci, cealalta lume afla care este adevaratul sens al vietii la moldoveni. Ei nu au nevoie de rachete, roboti, demnitate nationala, mandrie, filosofie, democratie… Degeaba vin observatorii la alegeri. Pentru ca, de fiecare data, vor vedea aceleasi trei insemne de om nefericit: „Pensioara, vacusoara si batrana Marioara”.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *