Studiu: România, printre cele mai optimiste ţări în privinţa bunăstării: 61% dintre consumatori spun că sunt într-o poziţie financiară mai bună comparativ cu cinci ani în urmă
Consumatorii din Asia Pacific isi percep cel mai bine situatia financiara (70% sunt mai bine decat acum 5 ani), consumatorii din tarile dezvoltate nu sunt atat de pozitivi. Mai putin de jumatate din nord-americani (46%) si doar circa o treime dintre europeni (37%) cred ca situatia lor financiara s-a imbunatatit in ultimii 5 ani.
În cazul României, 61% dintre consumatori spun că situaţia lor financiară este mai bună acum decât în urmă cu 5 ani.
Studiul arată că la nivel global 44% din consumatori cheltuiesc mai mult decât acum 5 ani pe bunuri de larg consum, in timp ce la nivel european ponderea acestora este de 39%.
In ciuda faptului că percep imbunătăţiri in ce priveşte finantele proprii, multi simt presiunea creşterii costurilor de trai. La nivel global, numai 15% din consumatori simt că pot cheltui linistiti, în timp ce aproximativ o treime (31%) declara ca abia îşi pot acoperi cheltuielile de bază.
“Volatilitatea pieţelor globale si perceptia proprie a consumatorilor asupra circumstantelor locale par să joace un rol în aceasta abordare precauta a propriilor cheltuieli. Iar piata de retail este in schimbare in multe tari, pe masura ce consumatorii isi adapteaza cheltuielile in functie de propriile prioritati si de nivelul preturilor.”, a declarat Pedro Manosalva, Retailer Services Nielsen.
Acelasi studiu Nielsen arata ca, la nivel global, online-ul devine o destinatie populara pentru cumparaturile de produse premium. Gamele exclusive de produse si ofertele atractive genereaza vanzari atat de la e-retaileri locali cat si de peste hotare.
Din ce in ce mai multi consumatori aleg canalele online pentru cumpararea produselor premium (45% in 2018, plus 6 puncte procentuale vs 2016) si in acelasi timp aproape un sfert din consumatori cumpara aceste produse de la retaileri online din alte tari (24%, +5pp vs 2016). Magazinele clasice continua sa fie vizitate, pentru produse premium, de 60% din cumparatori in tara de origine, in timp ce 15% din acestia calatoresc in strainatate pentru a cumpara produsele premium, principalul motiv fiind experienta de cumparare si atentia pe care o primesc in magazin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!